09:30 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پایان هفته گرم در انتظار گیلانی ها/ افزایش ۱۲ درجه ای دما

کیمیای شمال – مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: تناوب وزش باد گرم شدید و خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها تا جمعه پیش بینی می شود.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد و رگبار پراکنده دانست و اظهار کرد: جیرنده با ۲۰ درجه سلسیوس و امامزاده اسحاق با ۹.۵ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار در منطقه طی ۲۴ ساعت آینده دانست و افزود: از سه شنبه با شکل گیری تدریجی جریانات جنوبی، روند افزایش دما تا پایانه هفته مورد انتظار است و باید منتظر هوای گرم باشیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان وزش باد گرم و مه آلود شدن نقاط ساحلی و جلگه ای را از پدیده های مورد انتظار طی این مدت دانست و گفت: از چهارشنبه با تقویت تدریجی جریانات جنوبی، به تناوب وزش باد گرم شدید و خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها تا جمعه پیش بینی می شود.

دادرس از افزایش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش محسوس دما، با توجه به فعالیت جریانات ناپایدار در بازه زمانی چهارشنبه تا جمعه، شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و رگبار و رعد و برق و حتی تگرگ مهیاست.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی طی پایان هفته، اضافه کرد: احتمال خسارت به سازه ها و گلخانه ها و سقوط اجسام از ارتفاع و وقوع بهمن در مناطق مستعد کوهستانی و شکستن درختان و گسترش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع و آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها ناشی از ذوب برف و… وجود دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *