15:36 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • فرهنگی
  • >
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:
    طراحان مد و لباس الگوی اسلامی گیلان تسهیلات کم بهره دریافت می‌کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:
طراحان مد و لباس الگوی اسلامی گیلان تسهیلات کم بهره دریافت می‌کنند

کیمیای شمال – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از پرداخت تسهیلات کم‌بهره و همراه با تنفس به تولیدکنندگان و طراحان حوزه حجاب و عفاف در این استان خبر داد و گفت: این طرح با همراهی استانداری گیلان در حال اجراست تا بسترهای قانونی برای عرضه لباس های مناسب در این حوزه فراهم شود.

رضا ثقتی افزود: قانونگذار ظرفیت قانونی بسیار بالایی را در اختیار کارگروه مد و لباس گیلان قرار داده‌است و در این راستا برنامه‌هایی برای تولید، گسترش و عرضه البسه متناسب با حجاب و عفاف در این استان راه‌اندازی می‌شود که یکی از بزرگترین اقدامات در این بخش برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالاهای مرتبط با عفاف و حجاب است.

وی یکی دیگر از اقدامات این کارگروه را حمایت از تولیدکنندگان و طراحانی دانست که در این حوزه فعالیت می‌کنند و تصریح کرد: گیلان به لحاظ فروشگاه‌های عرضه کالاهای عفاف و حجاب با محدودیت و پراکندگی فروشگاهی مواجه است و بدنبال راه‌اندازی هایپر دائمی حجاب با حمایت و همراهی سرمایه گذاران ملی و استانی می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: تقاضای بسیاری از سوی مردم در حوزه البسه مومنانه وجود دارد و جامعه مومنه و ایمانی ما بدنبال تهیه لباس مناسب است که نمایشگاه و هایپر حجاب می‌تواند پاسخ مناسبی به درخواست این خانواده‌ها باشد.

وی همچنین با اشاره به احداث نگارخانه دائمی طراحی و تولید لباس در این استان گفت: این نگارخانه می‌تواند مرکزی برای تبادل نظر بین طراحان و سرمایه گذاران باشد و سرمایه گذار با حضور در نگارخانه می‌تواند بر روی لباس طراحی شده سرمایه گذاری کند.

وی در ادامه خواستار افزایش و غنا بخشیدن به ظرفیت بصری شهرها در بخش حجاب و عفاف شد و افزود: شهرهای گیلان به لحاظ بصری باید مبلّغ حجاب و عفاف باشند و به بهترین و زیباترین طرح ها در این زمینه تجهیز شوند.

ثقتی اقدامات انجام شده را به فال نیک گرفت و گفت: به زودی نمایشگاهی از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت با حضور ۸۰ برند ملی در استان گیلان راه اندازی می شود ودر جشنواره فجر امسال رویداد ملی مد و لباس فجر برای حمایت از تولید کننده و طراح لباس حوزه حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *