08:33 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • دکتر زارعیان در همایش کسب و کار اعلام کرد :
    تجاری سازی ، الزام کنونی کسب و کار مخابرات است

دکتر زارعیان در همایش کسب و کار اعلام کرد :
تجاری سازی ، الزام کنونی کسب و کار مخابرات است

کیمیای شمال – معاون تجاری و خدمات مشتریان در همایش توسعه کسب و کار مخابرات ایران در اصفهان که سه شنبه ۵ اردیبهشت برگزار شد، گفت: اکنون حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه رقابت لحظه ای و بر اساس نوآوری و عدم تکرار است و فروش با فرایندهای جدید و ساده سازی شده صورت می گیرد، بنابراین کسب و کارخود را براین اساس باید تجاری و متحول کنیم.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، دکتر زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان ضمن بیان این مطلب در همایش کسب و کار شرکت مخابرات ایران، به رقابت غیر حیطه بندی شده ( بزرگ – کوچک ، بزرگ – بزرگ ) بازار ارتباطی امروز اشاره کرد و گفت: وجود شرکت های ارتباطی و مخابراتی در کشور با کمترین هزینه در این رقابت، فضا کسب و کار را تغییر داده، الزام بازار ما را به این مسیر رهنمون می سازد، باید این موضوع را بدانیم و درک کنیم تا با برنامه ریزی دقیق تر به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم .

وی افزود: مشتریان هدف شرکت مخابرات ایران، کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود سازمانی از طریق توجه به فناوری های نوین موجود در خارج از مرزهای سازمانی خود بوده و با معیارهای تعیین شده توسط شرکت مخابرات ایران تطابق داشته باشد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان با اشاره به ورود استارتاپ های داخلی و تاثیر بر بازارهای سنتی گفت: ورود اسنپ و دگرگونی سیستم حمل و نقل مثال خوبی بر این امر است.

تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار

دکتر زارعیان با تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار و اینکه همه حوزه های مخابرات باید در توسعه و رونق کسب وکار همکاری داشته باشند، اظهار داشت: حوز تجاری تنها ۲۵ درصد از شاخص های عملکردی را در این زمینه بر عهده دارد و ۷۵ درصد از شاخص ها مربوط به حوزه های شبکه، IT، راهبرد و کسب وکار، مالی، زنجیر تامین، حقوقی و روابط‌ عمومی می باشد که انشالله با کمک و هماهنگی همه به اهداف ترسیم شده برسیم .

وی یکی از ویژگی های خوب عملکردی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ را سادگی و بدون تشریفات بودن خواند و اظهارداشت : برگزاری رویدادهایی از این دست می تواند آغاز همکاری های خوب و حرکت به سوی تحول و نوآوری در عرصه ارتباطات باشد.

مدیریت سفر و تجربه مشتری

معاون تجاری و خدمات مشتریان با تشریح سفر مشتری، مراحل آن ( آگاهی ، توجه و تامل ، ارزیابی ، خرید و استفاده ) و انواع تجارب مشتری گفت: در این حوزه بحث ۷P مطرح است و تمام همکاران باید درگیر این موضوع شوند و از اولین لحظات ورود مشتری به شرکت تا پایان تجربه، سفر و تجربه مشتری باید رضایت آمیز باشد.

وی با اشاره به پاسخگویی به نیاز مشتریان بر اساس مدیریت سفر مشتری گفت :برای پاسخ به نیاز های مشتریان هدف، به ابزار قابل کنترل و عملیاتی نیاز داریم که با هماهنگ کردن آنها می توانیم علاوه بر اینکه بازار و مشتری و تمامی فر آیند های مربوط به آن را از دیدگاه شرکت مد نظر داشته باشیم از دریچه دید مشتری نیز آن را مورد توجه قرار دهیم .

دکتر زارعیان با اشاره به سرعت جهت گیری جهانی به سمت دیجیتالی شده بر ضرورت تغییر نگاه در این بخش تاکید داشت و تصریح کرد: فعالیت های خوبی در بخش زیر ساختی انجام شده است و رتبه خوبی در حوزه زیر ساخت داریم ولی در کاربرد و مهارت باید تقویت شویم .

وی افزود : ساده سازی فرایندها، سامان دهی کانال های حضوری، آموزش هدفمند کارکنان، سامان دهی و به روزرسانی پرتال، راه اندازی برندشاپ و فراهم کردن بستر سرویس دهی یکپارچه از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشت .

معاون تجاری و خدمات مشتریان ارائه سرویس مناسب به همراه کسب درآمد خوب را هنر دانست و گفت: ایجاد تجربه خوب در مشتری و پاسخ به نیاز مشتری از خدمات مهم تجاری است. در حوزه تجاری باید به سراغ مشتری رفت و تحلیل داشت.

وی گفت: نقش مهم مشتریان تجاری را در نظر بگیرید و علاوه بر سرویس دهی به تمام مشتریان، توجه ویژه ای برای مشتریان تجاری ها داشته باشید و نیاز های جدید برای شان ایجاد کنید .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *