03:51 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد؛
    نشست هم اندیشی پیرامون مراسم حج تمتع سال ۱۴۰۲

در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد؛
نشست هم اندیشی پیرامون مراسم حج تمتع سال ۱۴۰۲

کیمیای شمال – نشست هم اندیشی پیرامون مراسم حج تمتع سال ۱۴۰۲ ، با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط، در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ دکتر سید محمود رضوانی – معاون بهداشتی دانشگاه در ابتدای این نشست ، با اشاره به اهمیت مراقبت از زائران هنگام خروج و ورود به کشور پس از انجام مناسک حج، ، اظهارداشت ؛ حضور در تجمعاتی مانند مناسک حج که با زائرانی از سراسر دنیا همراه است ، برای سلامتی زائران به ویژه در سنین بالا موجب نگرانی هایی می شود و به همین منظور ، این نشست  ضروری در راستای هماهنگی بیشتر بین دستگاه های مختلف و دخیل در اجرای حج تمتع امسال،  تشکیل شده است.
وی  در ادامه ، افزود ؛ علاوه بر اینکه باید نسبت به بیماری های تنفسی و گوارشی زائران در زمان حضور در مناسک حج در عربستان مراقب باشیم،  باید زائران بیماری را که مبتلا به دیابت وابسته به انسولین و بیماری فشار خون بالا هستند را هم، مورد مراقبت قرار دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه ، مراقبت از زائران در هنگام ورود به کشور پس از انجام مناسک حج را  نیز مورد توجه داد و گفت ؛  با توجه به تعهدات کشور به سازمان جهانی بهداشت، موظف هستیم      مراقبت های بهداشتی لازم را نسبت به خروج و ورود زائران به کشور را نیز به دقت  ، انجام دهیم.
 محمدرضا امینی- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  نیز  در این نشست، ضمن تشریح دستورالعمل کشوری مراقبت بیماری ها در زائران ( حج عتبات عالیات و اماکن مقدس)،به آموزش خودمراقبتی به زائران ، پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر در زائران وهمچنین جلوگیری از گسترش و انتقال بیماری های واگیر در استان و کشور ، تاکید  کرد.
وی در ادامه با اشاره به سنین بالای زائران ، اظهار داشت ؛ دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ویژه حوزه  بهداشت ، با تمرکز بر سفر زائران در نیمه ی ماه خرداد پیش رو، آماده  مهیا کردن تمام تمهیدات لازم اعم از واکسن کرونا ، آنفلوانزا و سایر مراقبت های ویژه ی این زائران، می باشد.
در پایان این نشست، نمایندگان سایر دستگاه ها  گزارش هایی از چگونگی برگزاری حج تمتع و اعزام زائران از استان گیلان به عربستان  را ارائه کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *