13:10 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

ساماندهی کودکان کار و تکدی گری در سطح شهر رشت

کیمیای شمال – رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شهری رشت گفت: با اطلاع رسانی به شهروندان از آنها بخواهیم تا به این افراد کمک نقدی نکنند بلکه با معرفی به سازمان‌های ذی ربط برای دریافت مستمری فرهنگ سازی کنیم.

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شهری رشت در گفت و گو با ایلنا در خصوص ساماندهی کودکان کار و تکدی گری در سطح شهر رشت اذعان داشت: از مهم ترین برنامه های این کمیسیون در خصوص برگزاری  جلسه ای مشترک به همراه دادستانی ،اداره کل  بهزیستی استان ،کمیته امداد ،شهرداری رشت و تعدادی از موسساتی که بصورت قانونی دراین حوزه فعالیت می‌کنند است.

وی گفت:  از اهداف این نشست و همفکری ،شناسایی این افراد احداث اقامتگاهی جهت اسکان آنها بوده و همچنین افرادی را که واقعا نیازمند بوده و بومی هستند  جهت دریافت مستمری به کمیته امداد معرفی کنیم.

عباس نژاد  عنوان کرد: در کنار این برنامه ها با  اطلاع رسانی  شهروندان درنظر داریم  تا از کمک های نقدی به این افراد پرهیز کرده  و با معرفی به سازمان های ذی ربط برای دریافت مستمری  فرهنگ سازی کنیم.

وی در خصوص زیباسازی کلانشهر رشت مطرح کرد: یکی از مواردی دراین خصوص میتوان به آن اشاره کرد ، پایانه ی مسافربری رشت است که تغییرات زیادی  در خصوص  ایجاد فضای سبز ،ارتقا امکانات بهداشتی و رفاهی مسافران دراین مکان  مشهود است.

عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه در خصوص زیبا سازی المان های شهری حساسیت و وسواس خاصی دربین اعضای شورای شهر وجود دارد ،افزود: از مهمترین این دغدغه ها استفاده از  المان های فاخر و برگرفته از فرهنگ غنی گیلانی است. که مقرر شده در هفته های اخیر سازمان سیما منظر تعدادی از این المان ها را توسط هنرمندان بنام گیلان طراحی و اجرایی نماید.

وی گفت : رنگ آمیزی جداول نیز با سرعت بالایی در حال انجام است و در بحث آسفالت نیز امسال با اتفاقات بسیار خوبی مواجه خواهیم بود. ظرفیت کارخانه آسفالت ما به  هزار و یازده تن رسیده است.

عباس نژاد ادامه داد: درحال حاضر در مناطق  مختلف شهر  با کمک ظرفیت بخش خصوصی و سازمان عمران جهت    بهبود   وضعیت آسفالت خیابان های رشت نیز در تلاش هستیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری رشت  درخصوص عملکرد این کمیسیون  دراین مدت تشریح کرد : یکی از مهمترین مباحث امروز شهری ،بحث ناوگان عمومی و اتوبوس ها است که درحال حاضر ۵۰ دستگاه اتوبوس در این ناوگان فعالیت میکنند که تصمیم داریم در ۶ ماه اول سال این تعداد را به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس افزایش دهیم.

وی گفت : با رانندگان تاکسی نیز مذاکراتی درخصوص دریافت وام کم بهره جهت نوسازی و بهسازی تاکسی های داخل شهر نیز انجام شده است.

عباس نژاد با بیان اینکه در راستای کاهش بار ترافیکی در سطح شهر  احداث ۵ پل را در میدان فرزانه ،میدان امام حسین ،  میدان نیروی دریایی ،چپ گرد باهنر و چپ گرد حمیدیان  در دستور کار داریم ،افزود: در کنار همه اینها پیگیر پروژه( ژ۵ )هستیم تا بتوانیم حداقل پنجاه درصد رینگ را باز کرده  تا از بار ترافیکی این شهر را تا حد مطلبوبی  بکاهیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *