13:17 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در شصت و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای رشت مطرح شد ؛
    تاج شهرستانی : مشکلات شهر رشت شناسایی شده است / زمانی که همه وحدت نظر داشته باشیم می توانیم در مدیریت جامعه و کشور موفق باشیم

در شصت و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای رشت مطرح شد ؛
تاج شهرستانی : مشکلات شهر رشت شناسایی شده است / زمانی که همه وحدت نظر داشته باشیم می توانیم در مدیریت جامعه و کشور موفق باشیم

کیمیای شمال – تاج شهرستانی عنوان کرد : نمایندگان مجلس و دیگر دوستان در تهران به عنوان پایتخت کشور وقتی قانونی را وضع می کنند باید با توجه به دیدگاه های فرهنگی و اجتماعی همه استان ها باشد و زمانی که همه وحدت نظر داشته باشیم می توانیم در مدیریت جامعه و کشور موفق باشیم.
به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ رئیس کمیسیون فرهنگی با تشکر از حضور اعضای محترم شورا ، مشاورین محترم و اصحاب رسانه عنوان کرد : این ایام ( ۱۸ اردیبهشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای) را خدمت همه ورزشکاران و پهلوانان و همچنین روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را به عزیزان زحمتکش هلال احمر که در موارد مختلف یار و یاور مردم هستند تبریک عرض میکنم .
وی در ادامه با تشکر از سازمان فرهنگی و ورزشی و سپاه به دلیل برگزاری جام رمضان گفت : از همه عزیزان به خصوص معاونت ورزشی و همه کسانی که در برگزاری بسیار خوب جام رمضان سهیم بودند تقدیر و تشکر میکنم.
تاج شهرستانی اظهار داشت : ۱۴ اردیبهشت که چند روزی از آن می گذرد ، روز بازیگر بود و چون بنده دراین شغل و حیطه هستم به همه همکاران هنرمندم که از مظلوم ترین رشته های شغلی هستند تبریک عرض می کنم.
وی در ادامه به سختی های شغل بازیگری اشاره کرد و افزود : متاسفانه نه صدا و سیما و نه ارشاد مسئولیت هنرمندان را به عهده نمی گیرند و مسئولین باید به این قضیه توجه کنند که فرهنگ سازی و ترویج یک فرهنگ برعهده کیست و نگاه ما به هنرمند و بازیگر چگونه است ؟
علیرضا تاج شهرستانی گفت : بازیگر و هنرمند در حیطه فرهنگی فعالیت میکند و یک شهری مانند سنندج با همین هنرمندان موسیقی یک برند جهانی را یدک میکشد .
رئیس کمیسیون فرهنگی رشت در ادامه اظهار داشت : هفته گذشته به دعوت اصفهان به نیابت از همه دوستان کمیسیون فرهنگی در همایش رئیس کمیسیون های فرهنگی مراکز استانها در اصفهان حضور داشتیم که از تهران هم رئیس کمیسیون فرهنگی خانم دکتر مهدوی پور و همچنین رئیس شورای اسلامی تهران آقای مهندس چمران و دیگر دوستان از شهرهای مختلف حضور داشتند.
وی در ادامه افزود : خروجی این همایش ، اتحاد بین رئیس کمیسیون ها بود که با یکدیگر در ارتباط باشند و ما به نمایندگی از یک شهر در بین همه شهرهای ایران در این همایش حضور داشتیم و در واقع وقتی در جلوی هر فرد به عنوان نماینده ، نام شهری هست این به معنای پویایی و حضور آن شهر است ، کمااینکه از بعضی شهرها نماینده حضور نداشت.
تاج شهرستانی با اشاره به نظرات مطرح شده در همایش اصفهان ، عنوان کرد : نمایندگان مجلس و دیگر دوستان در تهران به عنوان پایتخت کشور وقتی قانونی را وضع می کنند باید با توجه به دیدگاه های فرهنگی و اجتماعی همه استان ها باشد و زمانی که همه وحدت نظر داشته باشیم می توانیم در مدیریت جامعه و کشور موفق باشیم.
وی به رای گیری در همایش اصفهان اشاره کرد و ادامه داد : قرار بر این شد که هر چند ماه یکبار این جلسات در شهرهای مختلف نیز برگزار شود و ما نیز در خدمت این عزیزان خواهیم بود .

علیرضا تاج شهرستانی گفت : همه ما در جایگاهی که قرار داریم باید با یکدیگر حرف بزنیم ، مثلا من با دوست و همکار یا مسئول سنندجی یا مازندرانی باید بتوانیم با یکدیگر حرف بزنیم و باید تفاوت ها و اشکالات و ایرادات در چنین جلساتی مشخص شود.
وی به کم کاری تهران در بحث ارزش گذاشتن به قومیت ها اشاره کرد و افزود : چرا نباید یک موسیقی از گیلان یا آذربایجان در پنج شبکه برتر کشور پخش شود ؟ این نشان میدهد که کم کاری صورت گرفته است و نشان از کم لطفی دوستان دارد و این جلسات و همایش ها برای این است که بتوانیم سوالات خود را مطرح کنیم .
در واقع رشت و گیلان فقط برای این نیست که یک گروه فیلم سازی به دلیل نزدیکی به پایتخت بیایند و در جنگلهای ما سریال بسازند و بروند ، بلکه دوست داریم از شبکه ملی یک نماد و گوشه ای از کار و موفقیت خودمان را در آن ببینیم.
و ماهم امیدواریم شبکه ملی به وحدت اقوام بیشتر دقت داشته باشد و درواقع هرچقدر به وحدت اقوام توجه داشته باشیم باز هم کم است .
ترویج بی حجابی در شهر و کشور ما قابل قبول نیست
در ادامه رمضانی دیگر عضو شورا با تبریک ایام و روز بازیگر گفت : تاثیر هنر در انتقال انرژی مثبت بسیار حائز اهمیت است و باید آن را حفظ کرده و قدر آن را بدانیم و این قابل قبول نیست که فردی که سالها در عرصه هنر و بازیگری فعال بوده که در واقع جزو مشاغل سخت محسوب میشوند با مشکلات مالی مواجه شوند .
وی در ادامه مطرح کرد : ما از مسئولین ارشاد و سازمانهای متولی این امر و همچنین انجمن سینمایی میخواهیم که این عزیزان راحفظ کنند و در واقع باید برای این امر یک اتفاق نظر بوجود آید و با آرزوی موفقیت برای این عزیزان امیدواریم مشکلات حل شود .
رمضانی در ادامه با تشکر از آقای محجوب و مجموعه تشکیلات ورزشی سازمان فرهنگی ، افزود : در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های بسیار خوبی به خصوص در بحث ورزش اجرا شد به گونه ای که در زمان برگزاری مسابقات فوتبال با استقبال بسیار خوب نسل جوان مواجه شد و این بسیار خوب است که مسابقات در محله هایی که استعداد برگزاری این مسابقات را دارد برگزار میشود .
وی تاکید کرد : در این شرایط که واقعا وضعیت فرهنگی سمت و سوی خوبی ندارد و بحث ترویج بی حجابی در شهر و کشور ما است که قابل قبول و قابل تحمل نیست و متولیان فرهنگی باید به صورت اساسی فکری بکنند ،چون این قانون کشورماست و باید دید ابزار کار قانون چگونه قابلیت اجرا دارد و باید جوانان را متوجه این موضوع کرد که با بی حجابی به جایی نمیرسید و فقط خودتان را از بین میبرید.
رمضانی گفت : به خصوص بانوان باید به این موضوع ورود کنند چون بحث ، بحث خانواده ما است و باید به آن توجه جدی کرد و امیدواریم جوانان عزیز ما به این موضوع خیلی توجه بکنند چون فقط با برداشتن روسری و لباس آنچنانی پوشیدن به آرزوهای خود نمیرسند و این فقط توطئه ای است که میخواهند جامعه ایرانی را از زنان پاک دور کنند چون جامعه ای که در آن زنان به انحراف برسند کل جامعه از بین میرود .
مشکلات شهر رشت شناسایی شده است
در ادامه جلسه علیرضا تاج شهرستانی با تبریک به دکتر رحیم شوقی شهردار رشت گفت : به شهردار رشت تبریک عرض میکنم و آرزوی موقیت دارم و فقط یک جمله از تجربه دوساله خود در شورا تقدیم ایشان میکنم و آن این است که مشکلات شهر رشت شناسایی شده است و در بسیاری از مباحث تحقیق و تفحص صورت گرفته و حتی هزینه های تحقیق هم پرداخت شده است و در واقع یک مشکلی که بنده در فرهنگ سازمان شهرداری رشت دیدم این است که شناسایی مشکل انجام شده ، پیشنهاد وجود دارد اما چه کسی باید انجام بدهد ؟ تمام کننده کار کیست ؟ ما برای هر موضوعی که میخواهیم انجام دهیم آنقدر امروز و فردا میکنیم که چهار شهردار هم عوض میشود ومیگوییم به دلیل آنکه چهار شهردار عوض شد ، کار انجام نشد که بنده با این حرف موافق نیستم.
وی افزود : هر مدیری شرح وظایفی دارد و هر مدیری درحیطه خود میتواند کار را تمام کند چه شهردار آمده باشد و چه رفته باشد .
من از آقای دکتر شوقی این خواهش را دارم که یک تمام کنندگی را درفرهنگ شهرداری جا بیندازند و اگر این ویژگی را داشته باشند کار بزرگی انجام داده اند .
شهرستانی تاکید کرد : بنده چون در حیطه دیگری فعالیت داشتم نمیدانم این آفت از کجا در شهرداری رشت که پرسنل عزیز و زحمتکشی دارد که همه نیت خوبی دارند آمده است که باید کار امروز را به فردا بیندازند.
از برادران و خواهران عزیز در شهرداری رشت میخواهم که هر کس کار مربوط به خود را انجام دهد و ما خارج از چهارچوب توقعی نداریم و همه کمک کنیم ، چون وقتی هر کدام ما کار خودمان را انجام بدهیم شهردار ما نیز بهترین شهردارایران خواهد شد.
بنده به عنوان ناظر و امانت دار رای مردم از شهردار میخواهم به صورت جهادی کار کند و ما به عنوان اعضای شورا نیز پشت او خواهیم بود .

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *