10:53 - May 14, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

گردشگران، میهمان اماکن مذهبی گیلان

کیمیای شمال – گردشگری مذهبی (Religious Tourism) یکی از شاخه‌های گردشگری فرهنگی در گیلان است که در ایام سوگواری امامان شیعه بیش از همیشه مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا؛ در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) نمادهای عزا همزمان با سراسر کشور در شهرهای گیلان برافراشته شده و مساجد و ۵۰۰ بقعه متبرکه استان پذیرای جمع بیشتری از گردشگران شده است.

آئین های مذهبی گیلان مورد اقبال گردشگران
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در این زمینه بیان کرد: گردشگری مذهبی با اعتقادات و باورهای مذهبی و دینی گردشگران گره می خورد و جاذبه و ظرفیت بزرگی برای گردشگران در همه نقاط جهان دارد؛ گیلان نیز بواسطه ظرفیت‌های عظیم چون بقاع متبرکه و آئین های مذهبی کهن از این موضوع مستثنی نیست.
ولی جهانی افزود: مستندسازی و ثبت مراسم و سنت‌های مذهبی استان در فهرست میراث معنوی کشور از اولویت‌های این اداره کل است و در این راستا ۱۱۵ اثر ناملموس از گیلان به ثبت رسیده که بخشی از آنها مربوط به آئین‌های مذهبی ازجمله عاشورایی استان است.
وی، برخی از این آثار را شامل تعزیه گیلان، علم واچینی، علم‌بندی ماسوله، تعزیه در ضیابر، کرب‌زنی لاهیجان، یازدهم محرم رودبنه، تاسوعای آقاسید شرف‌شاه رضوانشهر، تشت گذاری اسالم، چهل علم گیلان، نظام مدیریت سنتی مراسم عزاداری دهه اول محرم در ماسوله عنوان کرد.
وی همچنین از آمادگی استان برای میزبانی از گردشگران مذهبی خبر داد و گفت: همزمان با ایام سوگواری ائمه اطهار(ع) برگزاری مراسم آئینی آغاز می شود که مورد اقبال گردشگران قرار می گیرد.

گردشگری مذهبی گونه‌ای از گردشگری است که بازدید و حضور در مکان‌های مذهبی مانند حرم‌ها و بارگاه‌های مقدس امامان شیعیان (ع)، آرامگاه امامزادگان و مقابر و بقاع متبرکه، مزارها و اماکن منسوب به پیامبران الهی، مساجد بزرگ و مقدس، زیارتگاه‌ها، معابد و کلیساهای مربوط به سایر ادیان و مذاهب، مزار عالمان و صالحان دینی و نیز رویدادها و آئین‌های فرهنگی، دینی و مذهبی مناسبت‌های تاریخی را شامل می‌شود که از عوامل مهم جذب زائر و گردشگری مذهبی و زیارتی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *