10:41 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • به مناسبت روز جهانی فشار خون؛
    سمینار تازه های فشارخون در رشت برگزار شد

به مناسبت روز جهانی فشار خون؛
سمینار تازه های فشارخون در رشت برگزار شد

کیمیای شمال – به همت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه و با همکاری مرکز توسعه قطب دانش بین رشته ای پزشکی بازشناختی در فراهم آوری و پیوند اعضا، سمینار « تازه های فشارخون » همراه با امتیاز آموزش مداوم ، در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) )؛  در سمینار تازه های فشار خون، که به مناسبت روز جهانی فشار خون ( ۱۷ می )،  با هدف ، بازشناسی اهمیت کنترل فشار خون و کنترل (کاهش) عوارض ناشی از این بیماری برگزار شد، دکتر سید محمود رضوانی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری فشار خون بالا،  تاکید کرد ؛  در همه ی ویزیت ها، باید فشار خون بیمار و مراجعه کننده اندازه گیری شود.
 وی با بیان اینکه اهمیت اندازه گیری و کنترل فشار خون هنوز برای اکثریت مردم و خانواده ها نهادینه نشده، تصریح کرد ؛ آگاهی مردم از این بیماری که به راحتی قابل تشخیص و کنترل است، می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از تبعات ابتلا به فشار خون بالا داشته باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه ، استان گیلان را از سالمندترین استان ها برشمرد و گفت؛  جمعیت بالای سالمند استان و همچنین رتبه ی نخست گیلان  در چاقی، بستر بروز بیماری فشار خون بالا را فراهم کرده است .
وی ادامه داد ؛ در این خصوص ،  باید بیش از پیش نسبت به آگاهی بخشی به مردم  و همچنین، آماده سازی کادر بهداشت و درمان برای مقابله با این بیماری و کنترل آن اقدام کرد.
وی در خاتمه  تاکید کرد؛  تغذیه ی سالم و دوری از عادات غذایی نامناسب، افزایش فعالیت فیزیکی و توجه به سبک زندگی می تواند از بروز بیماری فشار خون بالا به طور قابل توجهی، پیشگیری کند.
در ادامه، ضمن ارائه تعاریف بروز فشار خون بالا، از سوی دکتر محمدکاظم لبادی- فوق تخصص نفرولوژی و تشریح  پاتو فیزیولوژی فشار خون بالا توسط دکتر مسعود خسروی- فوق تخصص نفرولوژی ،  ارزیابی تشخیصی فشار خون بالا  نیز  توسط دکتر الهام رمضان زاده- فوق تخصص نفرولوژی، تبیین شد.
در قسمت دوم سمینار تازه های فشارخون، از سوی دکتر پگاه آقاجان زاده- فوق تخصص نفرولوژی در خصوص درمان های غیردارویی فشار خون بالا مطالبی جامع ارائه شد و همچنین توسط دکتر علی موثقی- فوق تخصص نفرولوژی- درمان های دارویی فشار خون بالا تبیین شد.
در پایان ، ضمن تشریح کریز فشار خون ( BP CRISIS)  توسط دکتر علی منفرد – فوق تخصص نفرولوژی ، از سوی اعضای کمیته علمی به سوالات مطروحه  شرکت کنندگان در این سمینار که از پزشکان و کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان استان گیلان بودند نیز ، پاسخ داده شد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *