16:20 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خبر داد :
    پاداش ۲۰ برابری به مشترکان در صورت رعایت الگوی مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خبر داد :
پاداش ۲۰ برابری به مشترکان در صورت رعایت الگوی مصرف

 

اختصاصی / کیمیای شمال – مدیرعامل توزیع برق گیلان مطرح کرد؛  خبرنگاران و اصحاب رسانه در طول این سال‌ها در راستای مدیریت مصرف برق تلاش‌های وافری داشتند که منجر به مصرف بهینه شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ محمدتقی مهدی زاده ، مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان صبح امروز چهارشنبه ۱۰خرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت : مطمئنا جهاد تبیین و اطلاع رسانی با قلم و بیان خبرنگاران در جامعه تسری پیدا می کند. 

وی با بیان اینکه قلم حرمت و نجابت دارد ، افزود: هویت بخشی به قلم به ذهن و دستان شما خبرنگاران وابسته است .

وی به همراهی خوب اصحاب رسانه در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت  : اگر توفیقی در سال گذشته در صنعت برق داشتیم از هوشمندی مردم و تلاش همکاران صنعت برق و وفاق و همدلی همه بود. 

مهندس مهدیزاده با بیان اینکه مردم هوشمندانه در مصرف برق رفتار کردند، تاکید کرد : نگاه و رفتار هوشمندانه مردم در مدیریت مصرف برق در آمارها خودش را نشان داد و کاهش قابل توجه خاموشی را به همراه داشت.

همگرایی در سطوح مختلف جامعه می تواند گذر از پیک تابستان را تسریع بخشد

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه طی سال گذشته حدود ۲۴ هزار قبوض صفر در استان صادر شده است،تصریح کرد:در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار گیلانی خوش مصرف مشمول دریافت پاداش شدند و  ۵۴ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف در استان گیلان پرداخت شد. 

وی در ادامه افزود : در حوزه صنایع نیز ، بخش صنایع جهت رعایت مدیریت مصرف حدود ۱۹ میلیارد تومان پاداش گرفتند.

مهندس مهدیزاده با بیان اینکه طی سال گذشته بخش صنایع با برنامه ریزی فعالیت می کرد ، اظهار داشت:امسال نیز طی نشست با بخش صنایع ، صنایع بر اساس سیاست ها و برنامه ریزی های شرکت توزیع برق گیلان فعالیت می کنند.

افزایش ۳۹ هزار مشترک به مشترکان توزیع برق گیلان

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دما و گرمی هوا در روزهای اخیر، مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است و از سوی دیگر با افزایش ۳۹ هزار مشترک به مشترکان توزیع برق ، گذر از پیک تابستان نیازمند مدیریت صحیح مصرف است.

مدیر عامل توزیع برق گیلان عنوان کرد:شرکت توزیع برق گیلان طی سال گذشته با ادارات دولتی پرمصرف بدون اغماض برخورد کرده است و طبق مصوبه هیات وزیران (۳۰درصد کاهش مصرف در ساعت اداری و ۶۰ در صد کاهش مصرف در ساعت غیر اداری ) مصرف برق ادارات و بانک ها پایش و برق ۸۰ دستگاه دولتی در سال گذشته قطع شد.

وی تاکید کرد : امسال نیز اطلاع رسانی کامل کردیم که مانند سال گذشته باید کاهش مصرف را داشته باشند. 

در سال گذشته میزان ذخیره ی انرژی که در این حوزه و ادارات دولتی صورت گرفت شاید به اندازه مصرف یک شهرستان بود و این یک ظرفیت بزرگ بود. 

برق معابر در تابستان سال جاری قطع نمی شود و یک در میان روشن است

مهدیزاده تصریح کرد: در سالهای قبل برق معابر یکسره خاموش میشد اما سال گذشته و امسال برق معابر در تابستان سال جاری قطع نمی شود و یک در میان روشن است تا مدیریت مصرف داشته باشیم و نور کافی برای امنیت مردم وجود داشته باشد. 

مهدیزاده یادآور شد:کشاورزان نیز اگر ۵ ساعت بین ساعت ۱۱ تا ۱۸ مصرف برق نداشته باشند نوزده ساعت بعد رایگان خواهد بود.

کنتورهای هوشمند برای پرمصرف‌ها نصب می‌شود

وی در ادامه یادآور شد:برای پرمصرف ها و واحدهای تجاری پرمصرف کنتورهای هوشمند نصب می شود که قابل رویت و کنترل است و مصرف آن ها از سوی شرکت توزیع برق گیلان پایش ، محدود و قطع می شود.

مدیرعامل توزیع برق تاکید کرد: کنتورهای هوشمند قابلیت کنترل پذیری از راه دور را داشته و مصرف مشترک را مدیریت می‌کند.

بسته های تشویقی از اول خرداد تا پایان شهریور اعمال می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، در ادامه از تخصیص پاداش ۲۰ برابری به مشترکان در صورت رعایت الگوی مصرف در سال ۱۴۰۲خبر داد و گفت: بر اساس این مدل پاداش که با هدف صرفه‌جویی در انرژی برق است و در صورتی که مشترکان بتوانند میزان مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دهند تا ۲۰ برابر قیمت فروش برق پاداش دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه بسته های تشویقی نیز از اول خرداد تا پایان شهریور اعمال می شود افزود : از ۱۶ خرداد ماه سال جاری مدیریت بار اعمال می شود.

مهندس مهدیزاده با تاکید بر رعایت الگوی مصرف از سوی مردم، افزود: گذر از تابستان داغ با مدیریت مصرف محقق می‌شود و امیدواریم با همراهی همه مردم و رعایت الگوی مصرف امسال نیز شاهد خاموشی‌ها نباشیم.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *