20:40 - April 30, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

ثبت لحظه های بی نظیر و باشکوه از حیات وحش در گیلان + فیلم

کیمیای شمال – مدیرکل حفاظت محیط زیست  استان گیلان از ثبت تصاویر زیبا و بی نظیر از حضور پلنگ ، خرس، شوکا ، گربه جنگلی و دارکوب سیاه در در یکی از زیستگاههای شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ «حمزه عشوری »گفت : با همکاری پویش مردمی حیات وحش استان و  ماموران پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست رودبار ، بار دیگر تصاویر بسیار زیبا و کم نظیری از حضور گونه های حمایت شده  پلنگ ، خرس، شوکا ، گربه جنگلی در یکی از زیستگاههای این شهرستان به ثبت رسید که مشاهده و ثبت این تصاویر  همگی حاکی از غنای تنوع زیستی در استان گیلان می باشد .
وی با ابراز خرسندی از این موضوع ، آموزش و فرهنگ سازی، همراهی و همکاری جوامع محلی شرایط مساعد و امنیت زیستگاه را از عوامل اصلی حضور این گونه ارزشمند عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد، در آینده ای نزدیک شاهد افزایش جمعیت این گونه در این زیستگاه باشیم.
«عشوری» اظهار داشت : شهرستان رودبار بواسطه بهره مندی از عرصه های طبیعی  بکر  و ایمن یکی از مهمترین زیستگاههای انواع حیات وحش در استان گیلان میباشد که  پایش مناطق و ثبت گونه های حمایت شده و ارزشمند یکی از وظایف این اداره محسوب می شود .
لذا به جهت اطلاع از وضعیت زیستی و برنامه ریزی برای حفاظت بهتر از این گونه ها  مقرر است  با ادوات ثبت تصویر  ، نظیر دوربین های تله ای و همچنین پایش زیستگاه و شناسایی  نمایه ها در سطح شهرستان با آغاز فصل بهار  ، جزییات دقیقی از پراکنش و مهاجرت های درون منطقه ای این گونه ها بدست آید .

جهت مشاهده فیلم اینجا را کلیک کنید 🟢👉

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *