04:23 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور

کیمیای شمال – معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله با توجه به زیرساخت‌های موجود می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.

مجید علی نازی در حاشیه بازدید از بندر گردشگری و مسافری دریایی چمخاله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به این سمت رفته که بتوانیم توسعه گردشگری دریایی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توریسم ارزش افزوده بسیار بیشتری نسبت به کالا و بار برای یک منطقه و کشور در پی دارد، افزود: بنابراین هر آنچه بتوانیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم ارزش افزوده بیشتری را ایجاد خواهیم کرد.

علی نازی با تاکید بر اینکه پروژه بندر چمخاله در بخش اسکله و موج شکن رو به پایان است، گفت: البته هنوز اسکله‌های انگشتی و مباحث مربوطه انجام نشده ولی موج شکن و پل دسترسی در حال اتمام است که امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص بحث ایمنی دریایی این پروژه، تصریح کرد: پس از ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در مراحل بعدی بحث ایمن سازی حوضچه را در دستور کار خواهیم داشت.

وی درخصوص اهداف ساخت این پروژه تاکید کرد: بحث تفریحی و گردشگری دریایی و سفرهای داخلی بین بنادر شمالی کشور از جمله  اهداف نخست احداث این پروژه است.

علی نازی خاطرنشان کرد: هدف دوم که هدف بزرگ‌تری نیز بوده، ایجاد خطوط منظم مسافربری با کشورهای همجوار و همسایه است که در فاز بعدی در نظر است؛ به این منظور باید شناورها به گونه ای انتخاب شود که جوابگوی جو دریای خزر باشد.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: امیدواریم این بندر هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و با توجه به زیرساخت‌هایی که آماده شده است قطب گردشگری دریایی کشور خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *