12:21 - May 3, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل بهزیستی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه ؛
    گیلان ، سالمندترین استان کشور / ۹۰ درصد کودکان کار در گیلان، غیربومی‌اند

مدیرکل بهزیستی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه ؛
گیلان ، سالمندترین استان کشور / ۹۰ درصد کودکان کار در گیلان، غیربومی‌اند

اختصاصی / کیمیای شمال – خدمت‌بین دانا ، مدیرکل بهزیستی گیلان با تاکید به اینکه استان گیلان در بحث آسیب های اجتماعی شرایط خوبی ندارد ، خاطر نشان کرد: متاسفانه سالمندترین استان کشورهستیم و پنجره جمعیتی ما ۱۵ سال زودتر از کل کشور بسته خواهد شد و بالاترین آمار سالمندی را داریم.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ مدیرکل بهزیستی گیلان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به وضعیت بحرانی در بروز برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله معتادین متجاهر و کودکان کار تاکید کرد: بهزیستی تنها متولی ساماندهی این قشر از آسیب‌دیدگان نیست بلکه باید همه دستگاه‌ها، مشارکت کنند.

وی در ادامه مطرح کرد : متاسفانه کودکان کار کم کم به متکدی تبدیل می شوند و طبق آماری که ما داریم ۱۱۳ کودک کار درسطح استان گیلان هستند و ۹۰ درصد این تعداد از کودکان کار شناسایی شده در استان، غیربومی هستند.

خدمت‌بین دانا با اشاره به موضوع تکدی‌گری خاطر نشان کرد: اگر چهره شهر زیبا نیست تنها بهزیستی مسئولیت این مهم را ندارد بلکه سازمان های دیگر باید کمک کنند.

وی با اشاره به‌ دیوار مهربانی در شهر رشت افزود: در واقع این دیوار نامهربانی است چرا که لباس هایی که در این مکان گذاشته می شود توسط برخی جمع آوری و پس از شست و شو در مکانی دیگر به فروش می رسد.

حداقل یک خیابان در سطح شهر رشت باید مناسب سازی شود

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مناسب‌سازی خیابان‌ها گفت: مناسب‌سازی شخصی مددجویان بر عهده بهزیستی است اما در سطح شهر باید مناسب‌سازی‌ها با مشارکت شهرداری‌ها باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مناسب سازی شخصی معلولان، اعم از واحد مسکونی و خودروی آنان مربوط به این حوزه است افزود : دراین راستا همه باید پای کار باشند و حداقل یک خیابان در سطح شهر رشت باید مناسب سازی شود .

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : قرار بر این شد که در چهار راه میکائیل و خیابانهای منتهی به ادارات شهرستان مناسب سازی صورت بگیرد و به عنوان مثال : چراغ راهنمایی باید گویا باشد و همچنین باید اتوبوس های ویژه برای سالمندان و افرادی که مشکل جسمی و حرکتی دارند داشته باشیم و بنده بسیار خوشبین هستم که تا پایان سال اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد.

فعالیت ۶ مرکز اعصاب و  روان در استان گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان از فعالیت ۶ مرکز اعصاب و روان در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: ۴ مرکز برای آقایان و ۲ مرکز برای بانوان است و در این مراکز ۸۰۱ بیمار اعصاب روان مزمن نگهداری می‌شوند که برای پوشش بیماران در صف انتظار حداقل دو مرکز نگهداری برای آقایان و بانوان، نیازمندیم ، ضمن اینکه هفته آینده یک مرکز در لنگرود برای بانوان راه‌اندازی می شود.

۱۱ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در گیلان تحت پوشش بهزیستی

خدمت‌بین دانا عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در گیلان هم اینک تحت پوشش بهزیستی هستند که ماهانه از این حوزه مستمری دریافت می کنند و هیچ زن سرپرست خانواری در استان در نوبت دریافت مستمری نیست.

۱۳۰۰ زوج گیلانی متقاضی فرزند خواندگی 

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه  با اشاره به اینکه  یک هزار و ۳۰۰ زوج گیلانی متقاضی فرزند خواندگی هستند گفت : حضانت ۴۰ کودک و نوزاد بی‌سرپرست به زوج‌های متقاضی فرزند در سال گذشته  واگذار شد.

گیلان ، سالمندترین استان کشور

خدمت‌بین دانا با تاکید به اینکه استان گیلان در بحث آسیب های اجتماعی شرایط خوبی ندارد ، خاطر نشان کرد: متاسفانه سالمندترین استان کشور هستیم و پنجره جمعیتی ما ۱۵ سال زودتر از کل کشور بسته خواهد شد و بالاترین آمار سالمندی را داریم.

وی گفت: متاسفانه در استان گیلان هر دو ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می شود ، در حالی که قبلا از هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر میشد.

مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت : کاهش زادآوری، افزایش جمعیت سالمندی و افزایش طلاق از جمله دلایل بسته شدن پنجره جمعیتی در گیلان است.

۱۶ شهرستان گیلان دارای اورژانس اجتماعی

وی از فعالیت ۱۶ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان خبر داد و گفت: قرار شد ۸ خودروی مخصوص اورژانس اجتماعی با آرم ۱۲۳ تا پایان سال به گیلان اختصاص یابد .

طی سال گذشته یک هزار و ۲۸۹ تماس مداخله‌گر با اولویت همسر آزاری، کودک آزاری، مداخله در خودکشی ، معلول و سالمند آزاری و روابط خارج از زناشویی با تماس با ۱۲۳ منجر به مأموریت شده است.

راه‌آهن شمال ۲ در گیلان ، تنها دستگاهی که ۱۰۰ درصد زیرساخت‌های آن مناسب‌سازی شده است

مدیرکل بهزیستی گیلان در انتها با اشاره به عدم مناسب سازی حداقل ۷۰ درصد دستگاه‌های اجرایی سطح استان در راستای قانون حمایت از حقوق معلولان تاکید کرد: تنها دستگاهی که ۱۰۰ درصد زیرساخت‌های آن مناسب‌سازی شده، راه‌آهن شمال ۲ در گیلان است.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »