15:02 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

طرح مسیر سبز – ساحل پاک در بندرانزلی اجرا شد

کیمیای شمال – رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی از اجرائی شدن طرح مسیر سبز _ساحل پاک بمناسبت روز جهانی دریای کاسپین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، سیدحسن جعفری از برنامه پاکسازی بخشی از ساحل خیابان پاسداران خبر داده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی در این باره گفت: به مناسبت گرامیداشت “روز ملی دریای کاسپین” و همچنین در راستای اجرای مصوبه کمیته مدیریت پسماندهای این شهرستان با همکاری شهرداری و برخی از  ادارات قسمتی از ساحل دریا پاکسازی گردید.
جعفری هدف از برگزاری این اقدام فرهنگی را ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست و تنویر افکار عمومی در این زمینه برشمرد.
گفتنی اینکه بر اساس قانون، مدیریت پسماندها بر عهده وزارت کشور، شهرداریها و بخشداریها است و سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک سازمان ناظر بر قانون مدیریت پسماندها بر این کار نظارت می‌کند.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی تاکید نمود: در زمینه مدیریت پسماندها نیازمند الگوی درست مصرف هستیم که با تولید کمتر زباله، بازیافت و استفاده مجدد از وسایل دورریختنی می‌توان تا حدودی معضل زباله‌ها را مدیریت نمود.
شایان گفتن است این اقدام فرهنگی روز پنجشنبه  ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ در ساحل “پارک بادی” در خیابان پاسداران با حضور بیش از ۳۰ مُسئول شهری برگزار گردید  و در حدود ۲۰۰ کیلوگرم زباله نیز جمع‌آوری شد.
شرکت سبز زیور شهرداری مسئولیت جمع‌آوری و انتقال زباله را در شهرستان بندر انزلی برعهده دارد.
همچنین اعلام شده است که شهروندان در صورت بروز هر گونه مشکل در زمینه شهری و نیز داشتن انتقاد و پیشنهاد می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *