23:05 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

مدیر کل بنادر گیلان :
چمخاله تنها بندر گردشگری کشور است

کیمیای شمال – مدیرکل بنادر گیلان، بندر چمخاله را تنها بندر گردشگری کشور دانست و گفت: در فاز اول جاده دسترسی و پل دسترسی و دو بازوی موج شکن تعریف شده بود که همه را احداث کردیم و طبق پروژه پیش رفتیم.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا؛ حسین یونسی در جلسه بررسی و رفع مشکلات بندر در حال احداث چاف و چمخاله، با بیان اینکه امیدواریم با همراهی و همدلی همه مسئولان این پروژه بزرگ و خوب را در استان گیلان پیش ببریم، اظهار کرد: بندر چمخاله تنها بندر گردشگری کشور است و بندری مانند چمخاله نداریم.

وی بندر شهید حقانی هرمزگان را پایانه مسافری برای جزیره قشم دانست و افزود: قرار است مسافران در بندر چمخاله هم از دریا استفاده کنند و هم از امکانات خشکی و آبی بهره ببرند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون یک بندر اختصاصی برای گردشگری را تعریف نکرده است، گفت: شاهد پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه بندر گردشگری چمخاله هستیم.

یونسی با اشاره به استحکام بخشی پروژه، ادامه داد: طرح اولیه پروژه خیلی زودتر به اتمام می رسید، اما برای تحکیم بستر، بخشی را به پروژه اضافه کردیم؛ همچنین در فاز اول جاده دسترسی و پل دسترسی و دو بازوی موج شکن تعریف شده بود که همه را احداث کردیم و طبق پروژه پیش رفتیم.

وی فاز دوم را نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و بیان کرد: به دنبال شناسایی سرمایه گذار از اسفندماه سال گذشته هستیم و تاکنون با دو سرمایه گذار مذاکره کردیم؛ البته این پروژه مهم و بزرگ است و به حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

مدیر کل بنادر گیلان پروژه بندر گردشگری چمخاله را جزو پروژه های مهم استان و سازمان بنادر دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات ما اخذ سند ۲۰ هکتاری است که امیدواریم با همکاری دستگاه ها حل شود.

وی پروژه های سازمان بنادر را تجاری دانست و یادآور شد: برای بندر چمخاله در بخش گردشگری ورود کردیم و قطعا عملیاتی شدن آن اشتغال را به دنبال دارد؛ در گذشته فقط با مسافران تابستانی مواجه بودیم، اما اکنون روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته شاهد ورود مسافران به گیلان هستیم و امیدواریم در کنار لاهیجان و انزلی، چمخاله نیز به شهرهای گردشگرپذیر استان افزوده شود.

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود نیز با بیان اینکه چمخاله می تواند به قطب گردشگری استان گیلان تبدیل شود، اضافه کرد: باید ثروت جدید در شهرستان ایجاد کنیم.

وی اشتغال و درآمد را دو مشکل عمده مردم دانست و تاکید کرد: رغبت مردم به کشاورزی کمتر شده و لذا باید زمینه های جدید اشتغال را فراهم کنیم.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه در آستانه انتخابات هستیم و قطعا تامین رضایت مردم به افزایش مشارکت کمک می کند، یادآور شد: مردم در حوزه معیشت مشکل دارند و لذا باید از قانون به نفع مردم استفاده کنیم.

حسین ابراهیمی، شهردار چاف و چمخاله نیز، با اشاره به همکاری خوب شورای شهر و شهرداری با ادارات، خاطرنشان کرد: احداث جاده سلامت در نوار ساحلی و رفع تداخل را در دستور کار داریم.

وی چاف و چمخاله را مستعد گردشگری دانست و از سرمایه گذاران خواست به این شهر ورود کنند و گفت: بندر چمخاله از یک طرف با دریا و از طرف دیگر با رودخانه احاطه شده و لذا می تواند اقتصاد گردشگری را در کنار اقتصاد کشاورزی فعال کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *