01:52 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • پیشنهاد کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا؛
    برگزاری مراسم روز آتش نشان پس از ۱۵ سال در رشت

پیشنهاد کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا؛
برگزاری مراسم روز آتش نشان پس از ۱۵ سال در رشت

کیمیای شمال – هفتاد و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ظهر شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ به ریاست حسن کریمی کرنق و با محوریت گزارش عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در ساختمان شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسن کریمی کرنق از پیشنهاد کمیسیون برای تقدیر از آتش نشانان شهر رشت همزمان با هفتم مهر، روز آتش نشان، خبر داد و گفت: تمامی اعضای شورا بر رفع مشکلات و دغدغه های آتش نشانان تاکید دارند.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری در ادامه به مشکلاتی نظیر ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانان پرداخت و تصریح کرد: در این جلسه گزارش رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت را می شنویم تا ضمن قدردانی از آتش نشانان، این موضوعات را پیگیری کنیم.
مجید عزیزی دیگر عضو این کمیسیون نیز ضمن تشکر از تلاش آتش نشانان شهر رشت، بر برگزاری مراسمی به منظور قدردانی از تلاش های یک سال اخیر این عزیزان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه آتش نشانان برای دفاع از امنیت مردم، دل به حریم آتش می زنند و جان خود را کف دستشان می گیرند، افزود: اگر امروز چنین قانونی نداریم باید پیگیری کنیم تا با کمک نمایندگان، قانونی تصویب شود تا زمانی که این عزیزان در دفاع از مردم و در زمان خدمت رسانی آسیب دیدند مراحل جانبازی و ایثارگری آتش نشانان طی شود.
شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در ادامه با اشاره عدم برگزاری مراسم روز آتش نشان در سال گذشته، اظهار امیدواری کرد با حمایت اعضای شورای ششم، امسال و سالها پس از مراسم سال ۱۳۸۷ بار دیگر این مراسم به منظور قدردانی از زحمات آتش نشانان شهر رشت به طور شایسته ای برگزار شود.
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت و نیازمندی ها و تجهیزات سازمان پرداخت و گفت: اوورهال یک نردبان آتش نشانی که ۳۰ سال قدمت دارد حدود ۴ میلیارد تومان هزینه دارد. خرید یک نردبان بلند و به روز دنیا، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی تجهیزات این سازمان، خاطر نشان کرد: در خرید لاستیک خودروی آتش نشانی نیز مشکل داریم. انبارهای ما خالی شده است.
برای خرید تجهیزاتی مثل لوله نواری و کلاه و لباس آتش نشانی مشکلات زیادی داریم. درآمدهای سازمان آتش نشانی باید به این سازمان برگردد و نباید برای تامین تجهیزات تنها به درآمد سازمان تکیه شود. سازمان آتش نشانی سازمان درآمدزا نیست.
مسعود عباس نژاد دیگر عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار داشت: مشکل سازمان آتش نشانی اینجاست که افزایش سالانه عوارض مربوطه با افزایش هزینه های سازمان همخوانی ندارد.
وی افزود: سازمان آتش نشانی سازمان درآمدزا نیست و شهرداری باید این سازمان را به طور ویژه ببیند. شهرداری با کاهش هزینه های غیرضروری می تواند به این سازمان کمک کند تا سرمایه و امنیت مردم حفظ شود.
عباس نژاد با بیان اینکه عدم وجود تجهیزات مناسب شجاعت را از آتش نشانان ما می گیرد، بیان داشت: شهرداری، لایحه هایی برای خرید زمین ارسال می کند که ضرورتی ندارند و باید چنین مبالغی برای سازمان آتش نشانی هزینه شود.
مجید عزیزی نیز در ادامه خواستار مکاتبه مجدد شورا با شهرداری رشت به منظور در اختیار قراردادن درآمد سازمان های خدمات رسانی مثل آتش نشانی به این سازمان ها شد.
سید حسین رضویان دیگر عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز نسبت به راه اندازی مرکز آموزش های تخصصی آتش نشانی رشت اظهار امیدواری کرد و بیان داشت: راه اندازی این مرکز افتخاری برای شهر رشت خواهد بود.
وی همچنین در خصوص برگزاری مراسم روز آتش نشان، ضمن اعلام همراهی، خواستار برگزاری شایسته این مراسم شد.
 محمدرضا فروتن مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز پس از اعلام موافقت اعضای کمیسیون، از برگزاری مراسم روز آتش نشان در تاریخ هشتم مهر در تالار مرکزی شهر رشت خبر داد و افزود: این مراسم با هماهنگی سازمانهای مربوطه، عصر روز هشتم مهر ماه با حضور آتش نشانان شهر رشت، خانواده های این عزیزان و مدیران شهری رشت برگزار خواهد شد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *