23:51 - May 4, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • سیاسی
  • >
  • دلخوش ، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس؛
    هم قیر قاچاق می‌شود هم گوسفند

دلخوش ، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس؛
هم قیر قاچاق می‌شود هم گوسفند

کیمیای شمال – رییس مجلس شورای اسلامی در پی تذکر تعدادی از نمایندگان در اعتراض به عملکرد هیات عالی نظارت در رد مصوبات مجلس در مورد قیر رایگان، ایجاد مناطق آزاد جدید، گفت: هیات عالی نظارت در هنگام بررسی، دقت لازم را ندارند، من هم خودم انتقاد را دارم.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، در نشست علنی امروز دوشنبه ۲۰ مهر مجلس شورای اسلامی رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای اظهار کرد: در بحث مصوبه قیر با توجه به رد شدن این مصوبه از سوی هیأت عالی نظارت باید گفت که این مصوبه برای اختصاص قیر به توسعه راه های روستایی و نوسازی مدارس روستایی و مناطق محروم بود اگر تا یک هفته دیگر قیر تأمین نشود، این پروژه ها متوقف خواهد شد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس با تأکید بر اینکه مجلس در رأس امور است ادامه داد: امروز نیاز است که بتوانیم از تصمیم نمایندگان دفاع کنیم؛ همچنین پول خرید تضمینی گندم کشاورزان پرداخت نشده است، برنج کشاورزان هم روی دست آنها مانده و کسی برنج آنها را نمی خرد.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس نیز در تذکر آیین نامه و همچنین اخطار قانون اساسی با استناد به بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی که وظیفه مجمع تشخیص را نظارت بر حسن اجرای سیاست های ابلاغی کل نظام عنوان کرده، اظهار داشت: وظیفه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص، نظارت بر حسن اجراست نه شخم زدن قانون.

وی افزود: مجلس مصوبه ای را می گذراند، شورای نگهبان تأیید می کند اما شورای عالی نظارت آن را لغومی‌کند. در مصوباتی مانند ایجاد مناطق آزاد جدید، مصوبه شفاف سازی، واردات خودرو و تهاتر نفت این چندگانگی در رفتار مجمع تشخیص و هیأت عالی نظارت را می بینیم که یک مصوبه ای را تأیید می کند ولی در مرتبه دیگر مصوبه مشابه را رد می کند.

دلخوش اباتری گفت: در مصوبه قیر گفتند که چون قاچاق می شود، آن را رد کرده اند و سپس از ۲۵ هزار تن به ۲۰ هزار تن کاهش دادند. مگر فقط قیر است که قاچاق می شود؟ بنزین، گوسفند، دارو و … قاچاق نمی شود؟

وی با تأکید بر این که پروژه های عمرانی خوابیده است بیان کرد: این برخوردهای دوگانه تخلف است آقای قالیباف نگذارید مصوبات مجلس باطل شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر و اخطار گفت: اولا که نقش هیأت عالی نظارت مجمع، هم نظارت بر حسن اجراست و هم نظارت بر قانون گذاری؛ اما چگونگی کار و اجرای آن مهم است.

وی افزود: اینکه در هنگام بررسی، دقت لازم را ندارند، من هم خودم به آن انتقاد را دارم؛ برای این ۳ قانونی که از سوی مجمع رد شد، با اعضای هیأت عالی و مجمع جلسه می گذارم؛ آیین نامه مجمع تشخیص هم در درست بررسی است که چگونه انجام شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: درباره مصوبه قیر هم مجمع قانون را رد نکرده بلکه اصلاح کرده است به جای ۲۵ هزار تن قرار شد ۲۰ هزار تن قیر تخصیص داده شود. قیر به صورت ۱۰۰ درصد و به قیمت هر تن ۷.۵ میلیون تومان تخصیص یافته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *