02:43 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • سخنگوی اورژانس اعلام کرد:
    انجام بیش از هفتاد و پنج هزار مأموریت توسط اورژانس گیلان در شش‌ماهه نخست سال‌جاری

سخنگوی اورژانس اعلام کرد:
انجام بیش از هفتاد و پنج هزار مأموریت توسط اورژانس گیلان در شش‌ماهه نخست سال‌جاری

کیمیای شمال – سخنگوی اورژانس گیلان از انجام بیش از ۷۵ هزار مأموریت در شش‌ماهه نخست سال‌جاری توسط اورژانس گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ مسعود جوبنه – سخنگوی اورژانس گیلان با اشاره به انجام بیش از ۷۵ هزار مأموریت در شش‌ماهه نخست سال‌جاری توسط اورژانس گیلان، گفت: اورژانس پیش بیمارستانی به‌عنوان بخشی از سیستم جامع تأمین خدمات سلامت، با ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در خارج از بیمارستان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث به مراکز درمانی، نقش خود را ایفا می‌کند.

سخنگوی اورژانس گیلان با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی به‌عنوان بخشی از سیستم جامع تأمین خدمات سلامت، با ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در خارج از بیمارستان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث به مراکز درمانی، نقش خود را ایفا می‌کند، گفت: هدف اصلی خدمات پیش‌بیمارستانی، بررسی اولیه بیماران و مصدومین و ارائه خدمات درمانی به افرادی است که به خدمات فوری نیاز مبرم دارند.

انجام اقدامات درمانی اولیه، پیشگیری از بروز ناتوانی‌ها و انتقال صحیح و سریع مصدومین توسط پرسنل تخصصی متبحر و آموزش‌دیده به مرکز درمانی ازجمله وظایف مهم این سیستم محسوب می‌شود.

وی افزود: اورژانس گیلان در شش‌ماهه نخست سال‌جاری، ۷۵۹۶۷ مأموریت انجام داده که از این تعداد ۵۷۴۶۷ مورد مربوط به مأموریت‌های غیرتصادفی از قبیل بیماری‌های، قلبی، مغزی، تنفسی و غیره بوده است و تعداد ۱۸۵۰۰ مورد مربوط به مأموریت‌های تصادفی بوده که نسبت به سال گذشته در این زمان ۱۱/۵۲ درصد رشد داشته است.

سخنگوی اورژانس همچنین اظهار داشت: از تعداد مأموریت‌های تصادفی انجام شده تعداد ۱۰۶۵۰ مأموریت شهری و ۷۸۵۰ مورد تصادف جاده‌ای بوده است.

جوبنه همچنین از توانمندی کارکنان عملیاتی فوریت‌های پزشکی، خبر داد و تصریح کرد: همکاران پر تلاش اورژانس پیش‌بیمارستانی، با تمام توان توانستند در این مدت تعداد ۱۱۶ تن از بیماران را حین انتقال به مرکز درمانی، احیا و به زندگی بازگردانند.

مسعود جوبنه ادامه داد: در تابستان گذشته باتوجه‌به گرمای شدید، تعداد ۳۶ مورد گرمازدگی توسط کارشناسان اورژانس، امدادرسانی شد و تعداد ۷۹ تن در پی بروز حوادث ساحلی، از خدمات اورژانس، استفاده کردند.

در پایان سخنگوی اورژانس، با قدردانی و تشکر از پرسنل زحمت‌کش اورژانس گیلان و آرزوی سلامتی برای همه هم‌وطنان عزیز، توصیه کرد: نکات ایمنی را رعایت کرده و در صورت بروز حادثه با شماره‌گیری ۱۱۵ از خدمات اورژانس بهره‌مند شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *