17:10 - April 30, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پایان ورود زباله به سراوان پس از ۳۹ سال

کیمیای شمال – شهردار رشت، با بیان اینکه سایت سراوان از سال ۱۳۶۳ محل ورود زباله شهر رشت و پهنه مرکزی شهرستان رشت است، گفت: تا دو ماه دیگر ورود هرگونه زباله و ریجکتی به سراوان به پایان می‌رسد.

رحیم شوقی دیروز، ۱۷ مهر در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت که با حضور اعضای شورای شهر رشت برگزار شد، با اشاره به پروژه بهسازی لندفیل سراوان، اظهار کرد: سایت سراوان از سال ۱۳۶۳ محل ورود زباله شهر رشت و پهنه مرکزی شهرستان رشت است.

وی با بیان اینکه در راستای قرارداد شهرداری رشت در آبان ماه سال گذشته با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومانی پروژه بهسازی سراوان کلید خورد، افزود: پوشش سایت سراوان در حال انجام بوده و پروژه بهسازی پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

شهردار رشت از بسته شدن کامل سایت سراوان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: تا دو ماه دیگر ورود هرگونه زباله و ریجکتی به سراوان به پایان می‌رسد و پوشش خاکی منطقه را تا شب عید نهایی می‌کنیم. هم اکنون حوضچه جمع آوری شیرابه احداث شده که پس از جمع‌آوری به ایستگاه پمپاژ جهت تصفیه انتقال می یابد.

شوقی با بیان اینکه پیمانکار برای ادامه کار پوشش خاکی به ۴۰ هزار تن زباله نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر زباله های شهر رشت به کارخانه کود آلی لاکان منتقل می شود که دو خط فعال دارد؛ در واقع کل زباله های رشت و پهنه مرکزی شهرستان را پردازش می کنیم و ریجکتی های فاقد شیرابه به محل دفن منتقل می شود.

وی خط پردازش اول را ۲۰۰ تنی و خط دوم را ۳۵۰ تنی دانست و بیان کرد: روزانه ۵۵۰ تن زباله را پردازش می کنیم و تا سه ماه دیگر، یک خط ۲۵۰ تنی به این ظرفیت افزوده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، خبرنگاران در جریان روند اجرایی پروژه هایی مهم شهرداری از جمله ساختمان دیتا سنتر و کنترل ترافیک رشت، جمع آوری آب های سطحی و تعریض، بهسازی و زیباسازی ورودی رشت(جاده تهران)، پارک جنگلی ۴۵۰ هکتاری سراوان، بهسازی لندفیل سراوان، کارخانه کود آلی، لایروبی تالاب عینک و تقاطع غیر همسطح رودباری و حمیدیان قرار گرفتند و با شهردار و اعضای شورای شهر رشت به گفت و گو تبادل نظر پرداختند.

شهردار رشت در حاشیه بازدید از پروژه اجرایی تقاطع غیر همسطح رودباری، با اشاره به برنامه‌ریزی ها جهت رفع گره های ترافیکی شهر، اضافه کرد: برای برخی از گره های ترافیکی اصلاح هندسی را در نظر گرفتیم که شامل هشت تقاطع غیر همسطح است.

وی با بیان اینکه برای چهار پروژه تقاطع غیر همسطح پیمانکار داریم، گفت: اصلاح هندسی در همسطح هم شامل حذف برخی از میادین و اصلاح دوربرگردان هاست.

عملیات اجرایی پروژه ساختمان دیتا سنتر و کنترل ترافیک رشت به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع طی یک سال گذشته سرعت گرفته و هم اکنون پیشرفت ۱۵ درصدی دارد و مقرر شده ظرف ۲۴ ماه به اتمام برسد.

پروژه جمع آوری آب های سطحی و تعریض، بهسازی و زیباسازی ورودی رشت(جاده تهران) نیز شامل چهار کیلومتر زیرسازی و رفیوژ میانی و درختکاری است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *