11:52 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس سازمان آتش نشانی رشت:
    میانگین رسیدن به محل حریق در رشت ۴ دقیقه است

رئیس سازمان آتش نشانی رشت:
میانگین رسیدن به محل حریق در رشت ۴ دقیقه است

کیمیای شمال – رئیس سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به انجام ۳۰۵۶ مورد عملیات در نیمه نخست امسال، گفت: در عملیات‌های محوله به این سازمان میانگین رسیدن به محل حوادث چهار دقیقه و ۱۵ ثانیه محاسبه شده است.

شهرام مومنی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در نیمه نخست امسال، اظهار کرد: این سازمان در ۳۰۵۶ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان ارائه خدمت کرده است.

وی افزود: در میان آتش سوزی ها، علفزار و ضایعات با ۶۴۶ مورد و منزل مسکونی با ۳۷۷ مورد و در میان حوادث، محبوس شدن در آسانسور با ۴۲۴ مورد و در میان ارائه خدمات ایمنی به شهروندان، بسته شدن درب بدون محبوس شدن با ۲۷۱ مورد بیشترین تعداد را شامل می‌شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، با اشاره به اینکه در حریق‌های مسکونی ۳۱ درصد آتش سوزی‌ها به علت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی است، تصریح کرد: از مجموع حریق‌های مسکونی فقط ۲۲ درصد و از مجموع حریق‌های تجاری فقط ۴۱ درصد دارای بیمه آتش سوزی است.

مومنی درباره میانگین رسیدن به عملیات‌های محوله به این سازمان، خاطرنشان کرد: میانگین رسیدن به محل حوادث چهار دقیقه و ۱۵ ثانیه محاسبه شده است.

وی ادامه داد: در مجموع این حوادث ۶۱۴ نفر نجات یافته، ۱۳۵ نفر مجروح و ۲۵ نفر فوت کرده‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت، مجموع بازدیدهای ایمنی کارشناسان واحد پیشگیری این سازمان را ۳۷۹۱ مورد برشمرد و یادآور شد: ۲۱۵۳ مورد صدور طرح ایمنی ساختمان، ۱۰۱۴ مورد بازدید کارشناسی و صدور پایان کار ساختمان، ۳۹۱ مورد بازدید از اماکن مختلف و ۲۳۳ مورد بررسی و علل بروز حریق توسط کارشناسان حوزه پیشگیری انجام شده است.

مومنی با اشاره به امجام ۴۲ هزار و ۱۸ مورد فعالیت کارشناسان واحد آموزش سازمان، افزود: آموزش به کودکان مهد کودک و دبستان به تعداد ۹۶۵ نفرساعت، آموزش مدارس استثنایی به تعداد ۸۱ نفرساعت، آموزش پرسنل ادارات به تعداد ۴۱۸۵ نفرساعت، آموزش کارکنان سپاه، انتظامی و بسیجی به تعداد ۶۸۰ نفرساعت، آموزش درون سازمان به تعداد ۲۱ هزار و ۹۴۰  نفرساعت، آموزش سرای محلات به تعداد ۶۵۴۵ نفرساعت، آموزش دانشجویان به تعداد ۲۳۰ نفرساعت، آموزش آتش نشانان داوطلب به تعداد ۱۶۴۰ نفرساعت، آموزش شاخه کار و دانش به تعداد ۳۲۷۲ نفرساعت و آموزش آتش نشانان شهرهای تابعه استان به تعداد ۱۴۴۵ نفرساعت از اقدامات آموزشی این سازمان است.

وی حضور آتش نشانان رشت در مسابقات جهانی و کسب مقام ششم به همراه تیم عملیاتی ورزشی آتش نشانان ایران در مسابقات عملیاتی ورزشی آتش نشانان جهان را برخی از اقدامات کارکنان این سازمان بیان کرد و گفت: این مسابقات با حضور ۲۴ تیم در دو گروه بانوان و آقایان از ۱۴ کشور در استانبول ترکیه برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *