02:46 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

شهردار رشت خبر داد:
پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه لندفیل سراوان

کیمیای شمال – به گفته شهردار رشت، پروژه بهسازی لندفیل سراوان که از اواخر آبان ماه آغاز شد باوجود توقف ۴۰ روزه در اوایل سال، با تلاش همکاران شهرداری و حمایت‌های استانداری و دستگاه قضایی و نظارت خوب اعضای شورا هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از فارس ، رحیم شوقی شهردار رشت عصر دیروز درحاشیه کارگروه مدیریت پسماند استان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  پروژه بهسازی لندفیل سراوان که از اواخر آبان ماه سال گذشته آغاز شد به رغم اینکه ابتدای سال حدود ۴۰ روز متوقف بود، با تلاش و کوشش همکاران شهرداری و حمایت‌های استانداری و دستگاه قضایی و نظارت خوب اعضای شورا هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص دیواره‌کشی در سراوان گفت: دیوار خاکی مسلح به ارتفاع ۹متر و به طول ۳۰۰ متر و چهار پشته خاکی به ارتفاع ۱۰ متر در سراوان تا کنون اجرا شده که سبب کاور شدن قسمت‌های زیادی از بخش‌‌های  شمالی و غربی مدفن زباله ها در لندفیل شده و جلوی رانش های آتی را خواهد گرفت.

شهردار رشت با تاکید بر لزوم توجه به عدم ورود شیرابه به سمت آب‌های سطحی افزود:  قرار است کل منطقه که مساحت آن بالغ بر ۲۱ هکتار می‌باشد به شکل کامل پوشانده شود تا بدین وسیله از نفوذ شیرابه به سمت اراضی و آب‌های سطحی و زیرسطحی جلوگیری به عمل آید.

شوقی با بیان اینکه تلاش‌ها برای ساماندهی لندفیل با قدرت در حد  انجام است، تصریح کرد: سم پاشی مداوم، ایجاد چاههای خروج گاز و اجرای سیستم های مختلف زهکشی شیرابه در نقاط مختلف صحن و پایین دست لندفیل، ساماندهی زباله‌های دپو شده، ممانعت از ریزش زباله‌ها از دیگر عملیات اجرای پروژه‌ بهسازی لندفیل سراوان محسوب می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *