17:11 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی:
    بسیج برای دشمنان بیم آفرین است

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی:
بسیج برای دشمنان بیم آفرین است

کیمیای شمال – مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی در دیدار و گفتگوی جمعی از دانشجویان آرمانخواه و مطالبه گر بسیج دانشجویی، با بیان اینکه بسیج برای دانشجویان و جوانان، شورانگیز، برای دوستان، امیدآفرین و برای دشمنان، بیم آفرین است، گفت: این فرمایش مقام معظم رهبری نشان از توجه ویژه ایشان به بسیج است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از وبدا، دکتر سید محمد پورحسینی در این مراسم که در سالن امام جواد(ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور بسیج دانشجویی در صحنه های مختلف، گفت: بسیج به ویژه بسیج دانشجویی همواره در میدان حضور دارد و درخشان ظاهر شده است بنابراین بسیج می تواند در همه جبهه ها پیروز میدان شود.

وی ادغام آموزش در خدمات بهداشتی و درمانی در دوران دفاع مقدس را ارزشمند و منحصر به فرد دانست و گفت: حوزه سلامت در دوران بعد از انقلاب با این ادغام، در همه زمینه ها رشد و پیشرفت داشته است. در دولت مردمی نیز دیدید که مهمترین چالش کشور یعنی کرونا با ایثار مدافعان سلامت و مشارکت همگانی دولت و گروه های مردمی در واکسیناسیون عمومی، مدیریت شد.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی کاهش پرداختی از جیب برای دریافت خدمات سلامت را یکی از اهداف سیاستگذاران دانست و گفت: تقویت پوشش بیمه و رایگان شدن حق بیمه برای 5 دهک اول درآمدی از اقدامات بی سابقه دولت مردمی بود و در حال حاضر کمتر فردی در کشور است که تحت پوشش بیمه همگانی سلامت نباشد.

دکتر پورحسینی اجرای طرح دارویار را در از بین بردن فساد و رانت در حوزه دارو موثر دانست و گفت: در این طرح، یارانه دارو به دست مردم و انتهای زنجیره اختصاص یافت و مردم نیز از این یارانه بهره مند شدند. پیش نیاز این طرح، تقویت پوشش بیمه و نسخه الکترونیک بود که در این دولت، پیشرفت نسخه الکترونیک از 10 به بیش از 90 درصد رسید.

وی با تاکید بر تقدم بهداشت بر درمان، خاطرنشان کرد: اگر به بهداشت اهمیت ندهیم مجبوریم منابع را در حوزه درمان هزینه کنیم. طرح پزشک خانواده در دو استان کشور اجرا شده بود و دستاوردهای قابل توجهی نداشت اما برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک در 93 شهرستان کشور، آغاز شد. همچنین برای تقویت شبکه بهداشت کشور، 4040 پروژه بهداشتی در ابتدای کار دولت، تعریف شد که دو هزار پروژه به بهره برداری رسیده است.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی به تهدیدهای کاهش نرخ رشد جمعیت در سالهای گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بلافاصله قرارگاهی در وزارت بهداشت به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده و اولویت اول برنامه سلامت خانواده نیز اجرای قانون جوانی جمعیت است و خوشبختانه با اقدامات ارزشمند این قرارگاه، وزارت بهداشت به عنوان دستگاه برتر در اجرای این قانون شناخته شد.

دکتر پورحسینی تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت را از برنامه های دولت دانست و گفت: تکمیل پروژه های مهم و چندین سال معطل مانده مانند بیمارستان حضرت مهدی(عج)، غدیر تهران و امام خمینی(ره) شهریار از اقدامات مهم دولت مردمی است و خوشبختانه تجهیزات پزشکی سرمایه ای به وفور در سطح کشور با اولویت و تمرکز مناطق کمتر توسعه یافته توزیع شده تا مردم این مناطق از خدمات مطلوب، بهره مند شوند.

وی به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از 15 سال در دولت مردمی اشاره و خاطرنشان کرد: نواقص این طرح به مرور برطرف می شود تا پرستاران طعم شیرین اجرای این قانون را بچشند.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی از تهیه آیین نامه دانشجویان انتقالی به داخل از خارج از کشور، برداشتن سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم، اجرای مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی، افزایش ماندگاری نیروها در مناطق محروم، توسعه خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی، تقویت گردشگری سلامت، ارتقای جایگاه علمی کشورمان در سطح بین الملل و توسعه دیپلماسی سلامت به عنوان بخشی از اقدامات وزارت بهداشت در دوسال گذشته یاد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *