05:41 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
    هدف اصلی مجمع بسیج رسیدگی به مشکلات و آسیب ها در همه عرصه هاست

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
هدف اصلی مجمع بسیج رسیدگی به مشکلات و آسیب ها در همه عرصه هاست

اختصاصی/ کیمیای شمال – جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین تاکید کرد : هدف اصلی مجمع بسیج رسیدگی به مشکلات و آسیب ها در همه عرصه هاست و مطالبه گری و گفتمان سازی از مهم ترین کارکردهای مجمع بسیج است. 
به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ عباس حسینی،جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار صبح امروز شنبه 18 آذر ماه 1402 در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت جمع کثیری از مردم غزه گفت : مقام معظم رهبری در هفته بسبج امسال فرمودند : منطق بسیج مقاوم سازی حداکثری کشور در مقابل تهدیدها و خطرها است و بسیج بیش از آنکه یک سازمان باشد یک فرهنگ و تفکر است بنابراين همه کسانی که این فرهنگ را پذیرفته اند و در این راه حرکت کرده اند حتی اگر داخل سازمان هم نباشند بسیجی هستند.
وی در ادامه افزود : فرهنگ بسیج مردمی بودن ، احساس مسئولیت کردن و متعهد بودن است و با اخلاص و در راه خدا کار کردن از ویژگی های بسیحیان است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اهداف بسیج اقشار و مجمع بسیج استان ادامه داد : در بسیج اقشار 19 رده قشری داریم که شامل دانش آموزان، اصناف، فرهنگیان، طلاب ، مهندسین، جامعه پزشکی،  رسانه و… است و همه این رده ها در راستای کارآمدسازی دولت اسلامی و کمک به دستگاه های اجرایی زیر نظر سپاه قدس گیلان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاهی از ظرفیت بسیج استفاده کرد موفق بوده تاکید کرد: نتیجه تلاش های فرهنگی اقشار بسیج که در سطح جامعه فعالیت میکنند باید منجر به رضایتمندی مردم شود و حل مشکلات مردم برای ما مهم است.

سرهنگ حسینی افزود : علاوه بر بسیج اقشار، مجمع بسیج استان نیز با 9 گروه در سطح استان گیلان و 6 کارگروه در سطح شهرستان ها در زمینه فرهنگی اجتماعی، اقتصاد و زیربنایی، مدیریت و حکمرانی ،زنان و خانواده ، آموزش تحقيقات و فناوری، بهداشت سلامت و محیط زیست ، آموزش و تربیت ، حقوقی و امنیتی ، رسانه و فضای مجازی فعالیت می کنند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین ، بهره مندی از ظرفیت‌های نخبگان، برگزاری اجلاس، اعلام مواضع در موضوعات مختلف، استفاده از طرح‌ها و ایده‌ها، احصا و حل مشکلات استان را از اهم اهداف مجمع عالی بسیج عنوان کرد.

سرهنگ حسینی در ادامه گفت: مجمع بسیج می تواند در همه عرصه ها جهت رفع مشکلات ورود کند و جریان سازی،مطالبه گری و گفتمان سازی برای حل مشکلات استان از مأموریت‌های مهم مجمع بسیج است.

وی افزود : هدف اصلی مجمع عالی بسیج رسیدگی به مشکلات و آسیب ها در همه عرصه هاست و مطالبه گری و گفتمان سازی از مهم ترین کارکردهای مجمع بسیج است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین و نهادینه شدن فرهنگ بسیجی به ویژه در بین مسؤولان افزود: نهادینه شدن فرهنگی بسیجی در جامعه گره گشای مشکلات است.

وی از برگزاری اجلاسیه استانی مجمع عالی بسیج استان در روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات فراجا خبر داد و گفت: طی 18 اجلاسیه برگزار شده در شهرستان ها ۶۵ طرح به دبیرخانه مجمع بسیج (۱۶ طرح از مجمع بسیج استان و ۴۹ طرح از مجمع بسیج شهرستان ها) ارسال شد و بر اساس اولویت بندی ، ۴ طرح مهم در اجلاسیه استانی مورد بررسی قرار می گیرد.

سرهنگ حسینی گفت : سخنرانی فرمانده سپاه قدس استان، تجلیل از ۴ خانواده شهید و تجلیل از ۳۵ نفر از مجامع بسیج از برنامه های اجرایی این اجلاسیه است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار و متخصصین با تاکید به اینکه مردم را باید در کارها و امورات همراه کنیم، گفت: از مردم غفلت نکنیم که اگر غفلت کنیم قافیه را باختیم و هر کاری که در بسیج و مجمع بسیج انجام می دهیم باید به رضایتمندی مردم منجر شود.

وی به در پیش بودن انتخابات اشاره و تصریح کرد: جهاد تبیین برای بیان دستاوردهای نظام ، جهاد امیدآفرینی جهاد امیدوار کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب و همچنین جهاد خدمت رسانی که در سپاه و بسیج توسط مردم و خیرین در حال انجام است ، ضرورت دارد.

سرهنگ حسینی تاکید کرد: امید آفرینی، جهاد تبیین و جهاد خدمات رسانی به مردم در اولویت قرار گیرد.

ارسال ۶۵ طرح به مجمع عالی بسیج گیلان

نائب رییس مجمع عالی بسیج با تشکر و قدردانی از بسیج اقشار اظهار داشت : مجمع بسیج امروز این افتخار را دارد که برای بالندگی جامعه نخبگانی بسیجیان و برای اولین بار به عنوان یک عضو در شورای اداری همه فرمانداری ها و استانداری حضور دارند.

حجت الاسلام امیر چهری در این نشست از برگزاری اجلاسیه مجمع بسیج استان خبر داد و گفت: ۶۵ ایده و طرح به مجمع عالی بسیج استان ارسال شده که از این تعداد ۴۹ طرح شهرستانی و ۱۶ طرح استانی است ، تعداد ۴ طرح بر اساس اولویت در اجلاسیه استانی مجمع عالی بسیج گیلان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد : طرح های ارسال شده به دبیرخانه در موضوعات کشاورزی، کوچ مردم از روستاها، درآمدزایی و اشتغال زایی و حتی حوزه بحران است که بسیار طرح های خوبی هستند.

حجت الاسلام چهری از جامعه نخبگانی استان و حتی اندیشمندان خارج از استان خواست تا طرح های خود را در موضوعات پسماند و محیط زیست و … به مجامع بسیج استان و شهرستان ها ارسال کنند تا مطالبه صریح رهبری در خصوص خدمت به مردم محقق شود.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *