00:29 - May 3, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • شهردار رشت خبر داد :
    حدود 40 برنامه برای بزرگداشت هفته رشت برنامه ریزی شده است

شهردار رشت خبر داد :
حدود 40 برنامه برای بزرگداشت هفته رشت برنامه ریزی شده است

اختصاصی / کیمیای شمال – شهردار رشت مطرح کرد : حدود 40 برنامه در مباحث و عناوین مختلف برای بزرگداشت هفته رشت برنامه ریزی شده است. 

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ دکتر رحیم شوقی ، شهردار رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری هفته رشت اظهار داشت : امیدواریم در کنار هم بتوانیم برنامه های هفته رشت را تا 12 دی ماه به خوبی برگزار کرده و روزهای به یادماندنی برای این شهر رقم بزنیم.

وی افزود : همه ما در مقابل شهر رشت، شهری که در آن چشم گشودیم و در آن چشم فرو خواهیم بست دین داریم.

شهردار رشت در ادامه تصریح کرد : همه ما که در گوشه و کنار این شهر زندگی میکنیم و سالیان سال است این شهر آغوش گشوده و ما را در خود جای داده و با آرامش در آن زندگی میکنیم، لذا می طلبد ما هم آن حقی که این شهر به گردن ما دارد به بهترین شکل پاسخ بدهیم.

دکتر شوقی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری رشت و با حمایت و برنامه ریزی کمیسیون فرهنگی شورا برای رشت تدارک دیده شده، یادآور شد : امیدواریم برنامه ها به سمتی برود تا در این روزها پاسداشتی برای هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن، هفته بصیرت و مقاومت و همچنین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی صورت بگیرد.

شهردار رشت گفت : برنامه های خوبی تدارک دیده شده و تلاش شده از گروه های مردمی استفاده کنیم و اعتقاد داریم که اعتماد به مردم کارها را به بهترین شکل پیش خواهد برد .

وی در ادامه افزود بزرگترین رویداد خوراک کشور و تورهای رشتگردی، رشت شهر ورزش ،نمایشگاههای ویژه ،جشن ویژه شب میلاد حضرت زهرا (س) و روز رشت و اجتماع دختران و پسران شهر به عنوان دختران و پسران حاج قاسم سلیمانی برنامه ریزی شده است.

شهردار رشت با تقدیر از زحمات اصحاب رسانه افزود : حدود 40 برنامه در مباحث و عناوین مختلف برنامه ریزی شده است و همه این ها با تلاش همکاران در صورتی موفق خواهد شد که اصحاب رسانه پای کار بیایند و امیدوارم با اطلاع رسانی درست و دقیق در هفته رشت کنار ما باشید.

دکتر شوقی ادامه داد : باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کرد و کارهای برنامه ریزی شده را به بهترین شکل مردمی کنیم .

شهردار رشت گفت : اقدامات اولیه هوشمندسازی شهر، استفاده از خدمات الکترونیک و رونمایی از سامانه رشت من را در همین هفته خواهیم داشت و خدماتی که از این پس در شهرداری به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه خواهد شد را در همین هفته آغاز خواهیم کرد .

7 دی بزرگترین رویداد خلاق خوراک ایران در رشت برگزار خواهد شد

یاسر محجوب مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رشت نیز در این نشست در تشریح برنامه های هفته رشت اظهار کرد: سعی شده برنامه هابا توجه به هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن و هفته بصیرت و بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی برنامه ریزی شود.

وی افزود : 6 دی ماه آغاز تور رشتگردی را خواهیم داشت که در حال حاضر ثبت نام آن شروع شده است و اختتامیه رسانه عصر قلم فردا 9 صبح در تالار مرکزی رشت برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رشت با تشریح برنامه های های بزرگداشت هفته رشت ادامه داد : پرده خوانی در پیاده راه فرهنگی ، برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده دومین رویداد جنگل بارانی با عنوان ایوان هنر و بازدید از خانه میرزا از 6 تا 12دی ماه به مناسبت هفته رشت (بصورت رایگان) و افتتاح نمایشگاه تمبر و پست، نمایشگاه رشت در گذر زمان ، نمایشگاه صنایع دستی و … از جمله این برنامه ها خواهد بود و 7 دی نیز بزرگترین رویداد خوراک ایران را در رشت برگزار خواهیم کرد.

شهر رشت میزبان ۳۷ خبرنگار خارجی

در ادامه این نشست محمد رضا فروتن مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت با بیان اینکه هفته و روز رشت را در پیش داریم ، اظهار کرد:  رشت در حوزه گردشگری فرهنگی ، گردشگری مذهبی و گردشگری خوراک ظرفیت های خوبی دارد و به تبع آن ورود گردشگران داخلی و خارجی به شهر رشت در حوزه گردشگری خوراک ، توسعه اقتصادی و ارز آوری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو به مدت چهار سال از یکماه گذشته تمدید شد گفت : ویژه برنامه شهر خلاق خوراک با حضور ۵۰ رستوران از ۱۷ شهرستان استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در سه بخش در حوزه دانشجویی و کودکان در نظر گرفته شده و با رایزنی های صورت گرفته این برنامه با حضور وزیر محترم میراث فرهنگی کشور به عنوان سخنران ویژه و با حضور استاندار گیلان روز پنج شنبه ۷ دی ماه سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت برگزار می شود.

فروتن در ادامه تصریح کرد: استان گیلان و شهر رشت به مناسبت برگزاری برنامه های هفته رشت و بمنظور توسعه برند جهانی شهر رشت میزبان ۳۷ خبرنگار خارجی از کشورهای فرانسه، روسیه ، چین ، ترکیه و … است .

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت با تقدیر و تشکر از زحمات کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و سرکار خانم زره پوش بابت هماهنگی با وزارت خارجه جهت حضور سفیران و همچنین رایزن های فرهنگی برخی از کشورها برای حضور در برنامه های این هفته تاکید کرد : امیدواریم سفرای کشورهای خارجه نیز در این رویداد حضور داشته باشند، همه تلاش ها برای این است که سطح بالایی از برنامه ها را در رشت به نمایش بگذاریم و انشالله این رویداد را در شان روز رشت برگزار کنیم.

لازم به ذکر است : در پایان نشست از پوستر روز رشت سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *