07:59 - May 11, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

کنترل رفتارهای پرخطر رانندگان توسط دوربين‌های ثبت تخلفات


کیمیای شمال – رئيس پليس راه استان از کنترل رفتارهای پرخطر رانندگان توسط دوربين‌های ثبت تخلفات خبر داد و گفت: بکارگيری فن‌آوری تجهيزات کنترل سرعت در مديريت عمليات ترافيکی پليس راه بسيار حائز اهميت است.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ “جاورصفاری” اظهارداشت: با توجه به اهميت و حساسيت ايام باقی مانده از سال جاری و به منظور جلوگيری از وقوع سوانح و حوادث رانندگي كه به سبب افزايش سرعت غيرمجاز شدت می يابد، پليس راه گيلان به قيد فوريت تمهيدات ترافيكي لازم در اين خصوص را از هم اکنون اتخاذ و با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در استان و تجهيزات ترافيكی که در اختيار دارد نسبت به كنترل تخلفات حادثه‌ساز به ويژه سرعت غير مجاز اقدام مي‌کند.

وي در ادامه از کنترل رفتارهاي پرخطر رانندگان توسط دوربين‌هاي ثبت تخلفات خبر داد و گفت: بکارگيري فن‌آوری تجهيزات کنترل سرعت در مديريت عمليات ترافيکي پليس راه بسيار حائز اهميت است.
رئيس پليس راه استان گيلان با بيان اينکه عامل اصلي آمار بالای تصادفات در اغلب کشور‌ها تخلفات رانندگی است، افزود: امروزه در کشورهاي پيش رفته براي کاهش تلفات و خسارت جاده‌ای در کنار جريمه‌های بسيار سنگين از فن‌آوری های پيش رفته استفاده مي‌شود تا کوچک‌ترين رفتار رانندگان نيز تحت نظر قرار گيرد و دوربين‌های کنترل سرعت در اين ميان نقش اساسي دارد.
اين مقام انتظامي بيان‌داشت: در 8 گذشته برابر استعلام از سامانه دوربين‌های نصب شده در محور‌های برون شهري استان گيلان حدود 503 هزار تخلف سرعت ثبت و از طريق پيامک به مالکان خودرو‌ها مورد نظر اعلام شده است.
سرهنگ صفاری به راه‌اندازی 68 دوربين ثبت تخلفات فعال در جاده‌های استان اشاره کرد و اذعان‌داشت: با استفاده از اين دوربين‌ها رفتارهای پرخطر رانندگان، استفاده از تلفن همراه و کمربند ايمنی و مخدوش کردن پلاک در طول شبانه‌روز از چشم پليس پوشيده نخواهد ماند.
وي در پايان گفت: بعضي از رانندگان در طول مسير با ديدن هر دوربين، سرعت خودرو را کاهش مي‌دهند و به محض عبور از آن مجددا با سرعت غيرمجاز به مسير ادامه مي‌دهند اما بی خبر از آن‌که دوربين‌ها از نوع ميانگين سرعت می باشند و رانندگان زودتر از زمان تعيين شده به دوربين دوم می رسند و برای خودرو جريمه ثبت می شود.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *