14:28 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

هوای گیلان با کاهش ۱۵ درجه‌ای دما؛ برفی می‌شود

کیمیای شمال – کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی در گیلان نشانگر فعالیت سامانه بارشی و سرد در استان از امروز تا پایان وقت روز یکشنبه است که همزمان با کاهش دمای هوا تا ۱۵ درجه سانتیگراد، بارش برف و باران را در مناطق مختلف خواهیم داشت.

علاءالدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا؛ با بیان اینکه برای این سامانه هشدار سطح نارنجی صادر شده است، اظهار کرد: با فعالیت این سامانه سرد؛ بارندگی، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ برای مناطق مستعد گیلان پیش بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌های گیلان به صورت شدید پیش بینی شده‌است، اضافه کرد: در برخی مناطق مستعد جلگه‌ای به ویژه در غرب استان این بارش‌ها به صورت مخلوط برف و باران خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: با استقرار این سامانه بارشی و سرد طی این مدت دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از عصر فردا (یکشنبه) به تدریج فعالیت سامانه سرد و بارشی در گیلان تضعیف شده و از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود، اضافه کرد: این سامانه از اواخر وقت فردا از استان خارج می شود و روز دوشنبه در برخی مناطق باران پراکنده خواهیم داشت که قابل توجه نیست.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته اسب‌وونی تالش با یک درجه بالای صفر سردترین و رودبار با ۲۰ درجه بالای صفر ‌گرمترین شهر استان بودند.

دمای فعلی هوای رشت ۱۳ درجه و رطوبت ۸۵ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *