00:41 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

توقيف وسايل نقليه پلاک مخدوش و فاقد پلاک در گيلان

کیمیای شمال – رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان از برخورد با 37 هزار و 231 دستگاه وسيله نقليه پلاک مخدوش، ناخوانا، فاقد پلاک و اعزام 700 نفر از متخلفان به مرجع قضائی در 10 ماهه گذشته از سال 1402 خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ “امير طالبي” در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: پليس راهنمايي و رانندگي در راستاي انتظام بخشی به ترافيک و مديريت آن نسبت به اجراي قوانين و برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگي اقدام مي‌کند و اين جزو مواردي است که همواره در دستور کار قرار دارد.
وي در ادامه از برخورد با 37 هزار و 231 دستگاه وسيله نقليه پلاک مخدوش، ناخوانا، فاقد پلاک و اعزام 700  نفر از متخلفان به مرجع قضائی در 10 ماهه گذشته از سال 1402 در گيلان خبر داد و گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامي، تردد خودروها با پلاک مخدوش يا فاقد پلاک و يا مالکاني که به عمد پلاک خودرو يا موتور خود را مخدوش می کنند، داراي مجازات حبس 6 ماه تا يک سال خواهد بود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گيلان با بيان اينکه هر اقدامي که منجر به ناخوانا شدن پلاک موتور و خودرو شود، شامل جريمه پلاک مخدوش مي‌شود، گفت: مواردي چون پوشاندن پلاک خودرو يا موتور با دستمال، مخدوش کردن پلاک با ابزارهاي مختلف، استفاده از نور براي ناخوانا کردن پلاک، تغيير حروف و اعداد يا ناخوانا کردن آن‌ها، جا به جا کردن پلاک و قرار دادن آن در محل ديگر براي مثال پشت شيشه شامل جريمه پلاک مخدوش خواهد بود.
اين مقام انتظامي در پايان با بيان اينکه بر اساس قانون ميان جريمه مخدوش کردن پلاک خودرو با جريمه مخدوش کردن پلاک موتور تفاوتي وجود ندارد، افزود: مبلغ جريمه نقدی براي مخدوش کردن پلاک موتور با خودرو يکسان بوده و صاحبان خودروهاي داراي پلاک مخدوش بايد منتظر ارجاع به مرجع قضائی باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *