06:16 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

کلاهبرداری سايبری به بهانه تخفيفات روز پدر

کیمیای شمال – رئيس پليس فتا استان گفت: کاربران فضای مجازی هنگام خريد‌هاي آنلاين مراقب کلاهبرداران سايبری و لينک‌های جعلی به بهانه تخفيفات ويژه روز پدر باشند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرهنگ “اميرحسين نقی مهر” اظهارداشت: افراد سودجو با ارسال لينک‌های جعلی در شبکه‌هاي اجتماعی و ارسال پيامک‌ با عناوين فريبنده سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از شهروندان را دارند.
وي ارائه اجناس بدون کيفيت، ارسال نکردن کالا و هدايت به لينک‌های جعلی را از مهمترين شگرد‌هاي مجرمانه رايج در اين ايام اعلام کرد و افزود: مجرمان سايبری با ارسال لينک و هدايت کاربران به درگاه‌هاي جعلي پرداخت الکترونيک بانک‌ها (فيشينگ) برای واريز پول، اطلاعات محرمانه بانکي افراد از جمله رمز اينترنتي، کد اعتبار سنجی تاريخ انقضا و غيره را به سرقت برده و حسابشان را خالي مي‌کنند.
رئيس پليس فتا استان گيلان با اشاره به اينکه شهروندان فريب پيام‌ها و آگهي‌هاي منتشر شده در فضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي با وعده‌هاي حراج آنلاين، تخفيف ويژه روز پدر با قيمت‌هایی باور نکردنی را نخورند، بيان‌داشت: اگر قصد خريد آنلاين را داريد حتما از فروشگاه‌هاي اينترنتی معتبر و داراي نماد اعتماد الکترونيک خريد کنيد، زيرا اين فروشگاه‌ها در عين مجاز و معتبر بودن ملزم به رعايت قوانين هستند.
اين مقام انتظامي در پايان گفت: شهروندان مي‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.gov.ir  بخش ثبت گزارش‌های مردمی با ما در ميان بگذارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *