07:28 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیر کل پست گیلان در گفتگوی زنده رادیوی با رادیو گیلان مطرح کرد:
    پست زیر ساخت مهم و تأثیر گذار در تجارت الکترونیک

مدیر کل پست گیلان در گفتگوی زنده رادیوی با رادیو گیلان مطرح کرد:
پست زیر ساخت مهم و تأثیر گذار در تجارت الکترونیک

کیمیای شمال – مدیر کل پست گیلان در گفتگو با رادیو گیلان ، اقدامات و دست آوردهای پست گیلان را در آستانه ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تشریح کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل پست استان گیلان ؛ صبح دیروز چهارشنبه 11 بهمن ماه و در آستانه آغاز ایام الله مبارک دهه مبارک فجر ، محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان با حضور در برنامه زنده رادیویی «دریچه» به تشریح اقدامات پست گیلان در سالجاری و پروژه های قابل افتتاح در ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پرداخت .

مدیر کل پست گیلان در این گفتگو   پیاده سازی نظام ملی استاندارد نشانی (جی نف ) را از مهمترین پروژه های قابل افتتاح پست گیلان در ایام دهه فجر دانست و افزود : «در 9 شهرستان که 4 حوزه شهری و 44 نقطه روستایی است  عملیات بهنگام سازی بالغ بر 70 هزار ملک  به اتمام رسیده که 20 هزار پلاک کدپستی هوشمند تولید و نصب خواهد شد . »

وی بهره برداری از دفاتر پستی بلا استفاده در برخی از شهرها را از دیگر سیاست های  مهم پست گیلان در دولت سیزدهم برشمرد و خاطر نشان کرد : «دفتر پستی پیر بازار که سالیان سال تعطیل بود ، با هدف ارائه خدمات پستی روزمره به مردم منطقه و بعنوان یک واسط  ارائه خدمات ،  بین دستگاه های اجرایی و  مردم  و هم به عنوان  توسعه دهنده تجارت الکترونیک و  تأمین کننده خدمات ارتباطی در روستاهای اطراف این شهر که ظرفیت های ویژه ای دارند در روزهای آینده مجدداً بهره برداری خواهدرسید و این سیاست را تا پایان سال در نقاط مختلف استان پیگیری خواهیم کرد و  دفاتری که دارای ظرفیت و پتانسیل اقتصادی در منطقه با شد و باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار گردد را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راه اندازی خواهیم کرد . »

هوشنگی احیاء موضوع  نظام ملی نشانی استاندارد در  استان به دستور استاندارد محترم را از دیگر موضوعات مهم پست گیلان بیان کرد و اظهارداشت : «خوشبختانه تا کنون در هر 17 شهرستان استان  جلسات کارگروه جی نف با حضور فرمانداران ، شهرداران و دهیاران برگزار شده و ضمن بیان موضوعات و مفاهیم ، نیازمندی های این طرح شناسایی شده است . »
وی نظام ملی استاندارد نشانی را یک شاخص بین المللی دانست و اضافه کرد : «برای تعاملات اقتصادی برون مرزی یکی از  موضوعات مهم داشتن نشانی استاندارد است که  در مبادلات بین المللی آدرس صنادیق پستی  بعنوان یک آدرس واحد که قاعده مشخصی دارد در تعاملات طرفین مورد استفاده قرار می گیرد . »
هوشنگی نامگذاری معابر و پلاک نشانی را از محور های مهم پیاده سازی پروزه جی نف دانست و اضافه کرد «کوتاهترین معابری که در آن ها ملک وجود داشته باشد نیز بعنوان یک نشانی تلقی می شوند که امیدواریم با همکاری های شهرداری ها موضوع نامگذاری معابر فاقد نام به زودی ساماندهی  و پلاک های کدپستی هوشمند نصب شود  که این پلاک هوشمند زبان مشترک همه دستگاه های خدمت رسان خواهد شد . »

مدیر کل پست گیلان در ادامه  ضمن تشکر از موزعین پست که در گرما و سرما به مردم شریف استان ارائه خدمت می کنند تصریح کرد : «با توجه به نزدیک شدن به ایام  پایانی سال حجم خریدهای اینترنتی در شبکه پستی افزایش  یافته و از مردم عزیز تقاضا داریم تا خرید های مورد نیاز خود را به روزهای پایانی سال موکول نکرده تا خادمان آنها در شرکت ملی پست بتوانند با توجه به ظرفیت های موجود با کیفیت و سرعت بیشتری ارائه خدمت نمایند . »
هوشنگی در ادامه به خدمات ایثارگرانه کارکنان پست در ایام کرونا اشاره کرد و عنوان داشت : کارکنان پست همپای  کارکنان سلامت ، امنیت روانی ، اجتماعی و بهداشتی شهروندان را در آن دوران رقم زدند و دوران طلایی خدمات پست در این ایام  شکل گرفت  . وی همچنین یاد و خاطره تعدادی از کارکنان پست گیلان که در دوران کرونا به دیار باقی شتافتند را گرامی داشت .

مدیر کل پست گیلان  با بیان اینکه  پست تنها مجموعه ای است که در عمق روستاها به ارائه خدمت می پردازد تصریح کرد : «تدابیری اتخاذ شده تا با کمک دهیاران و بخشداران افرادی که ظرفیت همکاری با پست گیلان را دارند نظیر ict  ها و سایر اشخاص حقیقی  که دارای شاخص های تعیین شده باشند  شناسایی شده  بطوریکه مرسولات  از مبدأ ادارات پست تا درب منازل در روستاها توزیع گردند که با اجرای این طرح توزیع روستایی متحول خواهد شد . »
هوشنگی با اشاره به اینکه اقتصادی موفق خواهد بود که نگاه ویژه ای به لجستک داشته باشد اضافه کرد : «شرکت پست هم در این راستا در حال توسعه ناوگان لجستیکی خود است  که نیاز واحدهای تولیدی به زنجیره توزیع رفع گردد که به همین منظور در بخش شهری و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاران تا حدودی زیادی این نیاز مرتفع شده ولی در حوزه  روستایی باید چشم انداز خوبی را با دو منظور ترسیم کنیم تا با توسعه لجستیک روستایی محصولات تولیدی در روستاها به اقصی نقاط کشور و جهان ارسال گردد و همچنین توزیع در روستاها در درب منزل انجام شود . »
مدیر کل پست گیلان پست را نهادی دانست که در بسیاری از حوزه های اجتماعی به ارائه خدمت می پردازد و از آمادگی  کارکنان و برخی ادارات و واحدهای پستی به مظور  استقرار شعب اخذ  رأی در انتخابات پیش رو خبر داد و اضافه کرد : بسیاری از جابجایی صنادیق و ملزومات مورد نیاز انتخابات  با ناوگان پست انجام شده است .

هوشنگی در ادامه  با بیان اینکه تجارت الکترونیک بحث مهم و زیر ساختی است که پست در آن تأثیر گذار  است  افزود :  «پس از بررسی های که انجام شد بسیاری از تولید کنندگان محصولات بومی و صنایع دستی در استان مشغول به فعالیت هستند که به دلیل عدم توانایی  مالی و فنی برای  ایجاد سایت های الکترونیکی و تولید محتوا امکان فروش محصولات خود را در بستر تجارت الکترونیک ندارند که با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و در راستای تحقق شعار سال  دو واسط پستی بومی در استان راه اندازی شد که تولید کنندگان خرد و کلان می توانند از  این فروشگاه های مجازی برای ارائه و فروش محصولات خود اقدام کنند . »

وی ایجاد باجه های مجازی پست و ارائه خدمات وب  سرویس به فروشندگان و تولید کنندگان استان را از دیگر خدمات پست گیلان در جهت توسعه تجارت الکترونیک دانست و اظهار کرد : « با استفاده از خدمات وب سرویس زمانیکه مشتری دستور خرید را صادر می کند بارکد پستی تولید شده و روی محصول نصب خواهد شد و کلیه پرداخت ها می تواند در بستر شبکه امن بصورت آنلاین و یا بصورت پرداخت در محل انجام شود که این امر در تسهیل ارائه خدمات به فروشندگان کمک شایانی خواهد کرد . »

مدیر کل پست گیلان ، پست را ویترین  عرضه محصولات بومی دانست و از آمادگی پست گیلان برای معرفی و برند سازی این  محصولات خبر داد و افزود : «دفتر پست چابکسر بعنوان مبادی ورودی و خروجی استان می تواند برای معرفی بسته های  تکمیلی از محصولات تولیدی و استراتژیک استان  نظیر چای ، برنج  بادام و فندق و محصولات فرآوری شده و مشتقات آنها  مورد بهره برداری قرار گیرد که راه اندازی این دفاتر علاوه بر حذف واسطه گری و کاهش قیمت محصول سبب خواهد شد تا کالاهای بومی و ارگانیک تولید شده در استان در اقصی نقاط کشور به دست مصرف واقعی کننده برسد که می طلبد سازمانهای ذیربط نظیر سازمان صنعت ، معدن و تجارت و نهادهای حمایتی  که بخش زیادی از فعالان  حوزه مشاغل خانگی  را تحت پوشش  قرار دارند از این ظرفیت بهره ببرند . »

هوشنگی سرویس پست یافته را از سرویس های مهم شرکت ملی پست برای ارائه مدارک و اشیاء  مفقود شده دانست و افزود :  همشهریان عزیز می توانند نسبت به قراردادن مدارک و اسناد هویتی پیدا شده در صنادیق پستی منصوبه در سطح شهر اقدام نموده  و یا به ادارات پست شهرستانها تحویل نمایند .

گفتنی است در پایان مدیر کل پست استان گیلان به سوالات تلفنی و پیامکی مردم  در حوزه پست پاسخ گفت .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *