21:33 - April 30, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان در همایش شکوه ملی حضور ویژه انتخابات در رودسر؛
    با افتتاح راه‌آهن رشت_ کاسپین، دریای خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌شود

استاندار گیلان در همایش شکوه ملی حضور ویژه انتخابات در رودسر؛
با افتتاح راه‌آهن رشت_ کاسپین، دریای خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌شود

کیمیای شمال – استاندار گیلان مطرح کرد : با افتتاح راه‌آهن رشت_ کاسپین، دریای خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ اسدالله عباسی عصر یکشنبه در همایش شکوه ملی حضور ویژه انتخابات در رودسر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: کشور در دوران رژیم پهلوی همواره با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است و رژیم منحوس پهلوی در فکر تولید، تغییر، تحول و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف نبوده و همواره ملت مارا سرافکنده می‌کرد به طوری که اساتید دانشگاه و پزشکان ایران از دیگر کشورها بودند.

استاندار گیلان با بیان اینکه چراغ بیداری اسلامی با شکل گیری انقلاب روشن شد، گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امامین انقلاب ایران را به سربلندی و عزتمندی رساند.

وی با اشاره به خروش آزادی‌خواهانه امام راحل(ره) بعد از تصوبب لایحه ننگین کاپیتولاسیون بیان کرد: هنگامی که لایحه کاپیتولاسیون به تصویب رسید صدای آزادی‌خواه امام راحل(ره) به پا خواست و بیداری آزادی آغاز شد و بعد از ۱۵ سال امام در ۱۲ بهمن سال ۵۷ وارد کشور  شد و انقلاب به پیروزی رسید.

استاندار گیلان با اشاره به جنایات آمریکا،رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی علیه ملت ایران در طول هشت سال دوران دفاع مقدس افزود: آمریکا و کشورهای غربی در جنگ تحمیلی انواع بمب‌های شیمیایی بر سر ملت ما ریخته و همان‌ها انواع تحریم را به ایران اعمال کردند و اکنون به جان مردم غزه افتادند تا آنان را از سرزمین مادری بیرون کرده و شهرک‌سازی کنند.

وی افزود : امروز دست دشمنان برای ملت ایران رو شده و جنایات دشمن در کشورهای منطقه نمایان‌گر خوی وحشی‌گری استکبار است.

عباسی با اشاره به دشمنی‌های قدیمی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی بیان کرد:دشمن را ملت غیور ایران بر سر جای خود نشاند و دشمن به قدری حقیر شده که حتی جرأت نمی‌کند به مرزهای ما چشم بدوزد.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشورهای غربی تصور پیشرفت ایران در حوزه هسته‌ای، پزشکی و فضایی و ماهواره‌ای را نداشتند، گفت: امروز ایران در حوزه نانو دارو در رتبه دوم دنیا قرار داشته و دومین کشور در درمان بیماری تالاسمی از طریق پیوند مغز استخوان، دومین کشور در ساخت دریچه قلب، دومین کشور تولید پهباد رادار گریز، سومین کشور تولید انتقال دکل برق، دومین کشور ساخت تولید نیروهای خورشیدی و هسته‌ای برق است.

وی در ادامه بیان کرد: آمریکا اجازه ورود دارو برای بیماران پروانه‌ای را نداده و حتی در دوران کرونا علیرغم پرداخت پول واکسن به ایران نمی‌‌دادند ولی جوانان این مرز و بوم برخاستند و با خودکفایی پاسخی محکم به دشمن دادند.

وی با اشاره به نتایج مثبت مقاومت و ایستادگی افزود: اقتدار انقلاب اسلامی حاصل ایستادگی و مقاومت مردم است.

استاندار گیلان از راه اندازی بخش اورهال هواپیما در رشت خبر داد و اضافه کرد: با تکیه بر نخبگان و جوانان ایده پرداز ایرانی به پیشرفت‌های بزرگی دست یافتیم.

عباسی با اشاره به دستاوردهای کم نظیر ایران در بخش‌های فناوری، دارویی، هسته‌ای و پزشکی بیان کرد: ایران در بخش گازرسانی به بیش از ۹۷ درصد رسیدیم و رتبه اول جهان را داریم.

عباسی با بیان اینکه اگر خدمات جمهوری اسلامی در ۴۵ سال گذشته برای جوانان و نسل جدید تبیین شود دیگر هیچ کشوری قادر به شکست ملت ایران نیست، تصریح کرد: امروز ایران پنجمین کشور سازنده رباط انسان نما و ۱۰ کشور زیردریایی و چهارمین قدرت دریایی جهان بوده و این نشان دهنده کارآمدی نظام است لذا دشمن با آگاهی از این مسائل درحال جنگ روانی و شناختی علیه کشور است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها ایران را به خودکفایی و خودباوری رساند، افزود: تحریم‌های دشمن تهدیدی که به فرصتی برای شکوفایی استعدادهای داخلی تبدیل شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه خودکفایی در عرصه تولید بنزین بسیار برای کشور مفید بوده است، گفت: در یک‌ برهه‌ای میزان تولید بنزین ۴۵ میلیون لیتر و میزان مصرف ۸۱ میلیون لیتر بوده است و ما مجبور به واردات بنزین بودیم ولی به محض تحریم واردات بنزین، پالایشگاه ستاره خلیج‌ فارس در حوزه تولید بنزین به بهره‌برداری رسید‌.

استاندار گیلان گفت: تعریف مدیریت جهادی و انقلابی در لایه‌های میانی اداری و اجرایی مورد تاکید است و مردم شایسته خدمت صادقانه هستند.

وی ثمره مقاومت مردم در برابر مشکلات را پیشرفت‌های کشور دانست و بیان کرد: در کشور کارآمدی و ظرفیت لازم وجود داشته و ثابت شد که مشکلات را می‌توان به راحتی برطرف کرد لذا اگر انقلاب به پیروزی رسید و مردم در برابر مشکلات مقاومت کردند ثمره آن این موفقیت‌ها بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه جهادی عمل کردن یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است، تاکید کرد : جمهوری اسلامی به قله نزدیک شده و دیگر خستگی معنا ندارد ولی به شرطی  این امر تحقق می‌یابد که جهاد تبیین را عملی کنیم.

عباسی از افتتاح خط ریلی رشت _ کاسپین با حضور رئیس جمهور خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی خط ریلی رشت _ کاسپین کریدور شمال به جنوب به هم متصل شده و منجر به تقویت ترانزیت کالا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای راه آهن و آزادراه در دولت گذشته تعطیل شد، افزود: باقیمانده آزادراه رشت _ قزوین در نوروز زیر بار ترافیک می‌رود.

عباسی با بیان اینکه در دهه فجر پروژه‌های مهمی در حوزه زیرساخت در گیلان افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این میزان پروژه اشتغال خوبی در گیلان ایجاد شده و تولید رونق خواهد یافت.

وی با اشاره به افتتاح راه‌آهن رشت_کاسپین قبل از پایان سال با حضور رئیس جمهور، بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی یک هدف در دولت سیزدهم بوده و به این منظور و قبل از پایان سال با افتتاح راه‌آهن رشت_ کاسپین، دریای خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌شود.

استاندار گیلان از بهره برداری ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: دو مگاپروژه خط ریلی و آزادراه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

عباسی با بیان اینکه در دهه فجر پروژه‌های مهمی در حوزه زیرساخت در گیلان افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این میزان پروژه اشتغال خوبی در گیلان ایجاد شده و تولید رونق خواهد یافت.

عباسی با بیان اینکه دولت اعتقادی به کلنگ زنی ندارد، گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دریا محور در گیلان سرمایه گذاری شده است.

وی از پرداخت ۴۲ میلیارد تومان قدر سهم دولت به چایکاران خبر داد و افزود؛ کارهای مقدماتی این مبلغ انجام شده و به زودی پرداخت خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه همه چیز برای برپایی انتخابات فراهم است، گفت: مجلس قوی موجب اقتدار انقلاب اسلامی می‌شود.

عباسی با بیان اینکه مردم ناظر اصلی انتخابات هستند، اضافه کرد: امنیت و سلامت انتخابات با نگاه و نظارت مردم تثبیت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت علیه و له هیچ فردی اظهار نظر نمی‌کند، افزود: دخالت نمایندگان مجلس در امورات دولت شایسته مجلس نیست.

لازم به ذکر است : در این همایش باشکوه که با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار و خونگرم رودسر همراه بود؛ از پدر سه شهید والامقام پسند و همچنین خیرنیکوکار حاج اسدالله رضازاده از سوی استاندار  گیلان تقدیر به عمل آمد.

همچنین به پنج نفر از روستائیان رودسری نیز سند مالکیت روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط نماینده عالی دولت در گیلان اعطا شد.

خبرنگار : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *