05:27 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

جويندگان گنج در دام پليس

کیمیای شمال – فرمانده انتظامی شهرستان رودسر از دستگيري 2 حفار غيرمجاز اشياء عتيقه و کشف 2 دستگاه فلزياب قاچاق و متعلقات آن در منطقه واجارگاه خبر داد.
به گزارش کیمیای شمال؛ سرهنگ “سيد جلال‌الدين جوانمردي” با اشاره به اينكه قاچاق اشياء عتيقه و آثار باستاني، تاراج فرهنگ و تاريخ كشور به شمار مي‌رود، اظهارداشت: مبارزه با سودجوياني که با چپاول ميراث گذشتگان به دنبال رسيدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولويت کار پليس قرار دارد.
وي در ادامه با بيان اينکه در پي دريافت خبري مبني بر فعاليت حفاران غيرمجاز اشياء عتيقه در يکي از روستاهاي حوزه پاسگاه انتظامی واجارگاه، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامي با انجام تحقيقات و اطمينان از صحت موضوع به آدرس محل مورد نظر اعزام و 2 نفر را حين حفاري دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان رودسر از کشف 2 دستگاه فلزياب قاچاق و متعلقات مربوطه، 2 دستگاه ردياب و يک دستگاه قطب‌نما در بازرسي از وسايل همراه متهمان خبر داد و با اعلام اينکه متهمان 41 و 52 ساله پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائي معرفي شدند، تصريح کرد: کارشناسان ارزش تقريبي فلزياب‌هاي کشف شده را 2 ميليارد ريال برآورد کردند.
اين مقام انتظامی در پايان بر عزم جدي پليس در حراست از ميراث فرهنگی و مبارزه با قاچاق اشياء عتيقه اشاره کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *