20:44 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • نطق قاطع علیرضا تاج شهرستانی در صحن علنی شورای شهر رشت:
    شهردار ظرف یکماه آینده لیست بدهکاران شهرداری رشت را به شورا ارسال کند/ دربهای پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به روی مردم باز شود

نطق قاطع علیرضا تاج شهرستانی در صحن علنی شورای شهر رشت:
شهردار ظرف یکماه آینده لیست بدهکاران شهرداری رشت را به شورا ارسال کند/ دربهای پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به روی مردم باز شود

کیمیای شمال – علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه، طی سخنانی در صحن علنی شورای شهر خطاب به شهردار رشت گفت: احداث پل فرزانه از تاکید مهم شورای شهر به شهردار بود که تاکنون حرکتی در این راستا صورت نگرفته و عملا ساخت پل های دیگر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش کیمیای شمال؛ وی با تاکید بر اینکه ما نمایندگان و منتخبان همشهریان هستیم و باید در جهت خواسته آنان عمل کنیم گفت: احداث پل فرزانه در آن معبر پرتردد و متراکم از خواسته های مهم شهروندان است و از شهردار محترم میخواهیم این پروژه نیز در اسرع وقت وارد اجرا شود.

تاج شهرستانی در ادامه با بیان اینکه یازدهم اسفند ماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریـم اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان فهیـم شهر رشت این است که با انتخابات قهر نکنیـد و علیرغم مشکلات و نارضایتی ها، پای صندوق رفته و به نامزدهایی که نظر خود را به رویکردهای آنان نزدیک میدانیـد رای بدهید تا نتیجه انتخابات به نفع قشری خاص رقم نخورد و تنوع نسبی در نمایندگان راه یافته به بهارستان را شاهد باشیـم.

تاج شهرستانی در بحث تعاملات شورا و شهرداری رشت نیز گفت: اعضای شورا مدام گفته اند و اجرایی نشده و ظاهرا حلقه مفقوده ای در این میان هست که باید پر شود تا شورا و شهرداری به تعاملات دوسویه و مستقیم برسند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با ذکر اینکه دیگر در لفافه سخن نخواهم گفت و خواسته ها و دغدغه ها را مستقیم بیان میکنم تا شنیده شود گفت: از جناب شهردار میخواهیم ظرف یکماه و تا پیش از پایان سال لیست ادارات بدهکار شهرداری را به شورای شهر اعلام نمایند تا بتوان به انحاء مختلف برای تهاتر و یا اخذ مبالغ بستانکاری شهرداری، وارد عمل شد.

این عضو شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در صحن علنی و در بحث پارک ۴۵۰ متری لاکان نیز گفت: این پارک، جنگل طبیعی است و نیاز به زیرساختهای بنیادین ندارد؛ ما بارها و بارها در این رابطه گفته ایم که با ایجاد یک اتاق نگهبانی، یک سرویس بهداشتی و نورپردازی اولیه برای مبادی ورودی دربهای پارک را به روی مردم باز کنیـد.

مردم در پیاده راه بستکبال بازی میکنند و توپ به سازه های میدان شهرداری برخورد میکند .

تاج شهرستانی تاکید کرد: شهرداری پارک ۴۵۰ هکتاری را با تامین ملزومات ابتدایی و اولیه که نام بردم، حداقل در ساعات روز، راه اندازی کند و باقی امور را در ادامه انجام دهد .

تاج شهرستانی در ادامه با اظهار تعجب از جدول گذاری شهرداری در مقابل آزمایشگاه رازی در خیابان امام ( ره ) گفت: صحنه ای که شخصا شاهد آن بودم صحنه ای نزدیک به رخ دادن تصادف شدید در محل بود و انگیزه جدول گذاری تکه ای و یک شبه معلوم نیست برای غافلگیری شهروندان است یا ایجاد تصادفات؟!

وی همچنین در وصف اقدامات یکشبه و بدون هماهنگی شهرداری، ایجاد دوربرگردان در محله دروازه لاکان را نام برد و با ذکر اینکه در آن نزدیکی ۲ دوربرگردان دیگر موجود است، این اقدام را غیرضروری و باعث اغتشاش ترددها در آن معبر دانست.

تاج شهرستانی در بحث سیما منظر نیز اشاره داشت: از آذرماه برای رنگ آمیزی جداول که علیرغم سادگی و قابل اجرا بودن، بر تمیزی چهره شهر تاثیرگذاری مستقیم دارد تاکید داشته ایم و میخواهیم این اجرا به روزهای پایانی سال موکول نشود و کار عجولانه به پایان نرسد.
وی لزوم تمیزی و شستشوی معابر و سطوح را مورد توجه قرار داد و گفت: ظاهرا جز باران شوینده دیگری در این شهر نداریـم.

تاج شهرستانی همچنین به تعیین تکلیف مالکیت تالار مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: این بنا در اراضی شهرداری بدون اخذ مبالغ در صدور پروانه و ماده ۱۰۰ ساخته شده و اکنون حتی هنرمندان شهر نیز نصیبی از آن ندارند و انتفاع آن مستقیمأ متوجه اداره کل ارشاد اسلامی است و شاهد اجاره وبرگزاری کنسرت های مختلف در آن هستیـم.

تاج شهرستانی تصریح کرد: لازم است در این راستا با اداره ارشاد وارد گفتگو شویم تا شاید بتوان با تهاتر ساختمان خاتم الانبیاء و واگذاری آن به شهرداری رشت در این موضوع تعیین تکلیف کرد یا به نحو دیگری این مشکل را حل نمود.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *