16:31 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت روز جهانی قدس

کیمیای شمال – روز جهانی قدس، تنها روز حمایت از فلسطین اشغالی نیست، روز حمایت از اسلام و جهان اسلام است. روز قدس، روز همبستگی ملی، بین‌المللی و پرهیز از تفرقه است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعد از یک ماه عبادت، توبه و سازندگی معنوی، مسلمانان را دعوت به پیوند معنویات با مسائل روز سیاسی و اجتماعی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ متن پیام دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و نرید أنْ نمنّ على الّذین اسْتضْعفوا فی الْأرْض و نجْعلهمْ أئمّةً و نجْعلهم الْوارثین»؛
ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم (سوره قصص، آیه ۵).

نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ هجری شمسی توسط امام خمینی (ره) که هم اکنون به مسئله اول جهان اسلام مبدل شده است، مقدمه‌ای بود تا مستضعفان جهان بر محور حق طلبی در برابر ظلم مستکبران و چپاولگران شرق و غرب قد علم کنند و بر وعده اسلام که حکومت مستضعفان بر مستکبران عالم «وراثت ارض» است، جامه‌ی عمل بپوشانند.

امسال، اهمیت روز جهانی قدس باتوجه به تحولات اخیر و جنگ نا برابر و ظالمانه‌ی رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه غزه بیش از پیش بوده و در این برهه از زمان که رژیم جعلی اسرائیل در حال تضعیف و تزلزل است و نمود آن را به خوبی در حمله عجولانه و کوردلانه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه که به شهادت مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجامید، مشاهده کرد؛ وظیفه شرعی، سیاسی و اجتماعی همه ماست که با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، امیدی برای گروه‌های  پر شمار کوچک و بزرگ مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن باشیم.

روز جهانی قدس، تنها روز حمایت از فلسطین اشغالی نیست، روز حمایت از اسلام و جهان اسلام است. روز قدس، روز همبستگی ملی، بین‌المللی و پرهیز از تفرقه است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعد از یک ماه عبادت، توبه و سازندگی معنوی، مسلمانان را دعوت به پیوند معنویات با مسائل روز سیاسی و اجتماعی می‌کند.

اینجانب خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به حضور پرشکوه، حداکثری و حماسی در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس امسال و سر دادن فریاد ظلم ستیزی و حق طلبی در اعتراض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی همگام با آحاد ملت روزه‌دار ایران در پاسداشت خون شهدای گرانقدر انتفاضه و مقاومت دعوت کرده تا نشان دهیم مردم مظلوم فلسطین و مستضعفان جهان تنها نیستند.

محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *