03:58 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

نماز عید فطر در ۵۰۳ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

کیمیای شمال – مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: نماز عید سعیدفطر امسال در ۵۰۳ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود و این اماکن متبرکه برای برگزاری نماز باشکوه عید فطر آماده شده‌اند.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دعا و سخنرانی از برنامه‌های نماز عید سعیدفطر در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان است.

وی عنوان کرد: خطبه‌های نماز عید سعیدفطر در بقاع مجری طرح ضیافت الهی توسط مبلغان اعزامی از قم و روحانیون مستقر و در بقاع غیرمجری این طرح نیز توسط روحانیون بومی اقامه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، عید فطر را یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان خواند و اظهار کرد: این عید، جشن نیایش مومنان و نمادی از همبستگی مسلمانان در سراسر جهان است.

وی اظهار کرد: طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری که از ۲۲ اسفندماه گذشته در ۴۲۵ بقعه متبرکه استان به اجرا درآمد تا ۲۳ فروردین ماه جاری پایان تعطیلات عید سعید فطر ادامه دارد و در اجرای این طرح ۴۰ مبلغ بومی و ۳۵۰ مبلغ غیربومی در برگزاری طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در استان گیلان همکاری دارند.

وی، برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم، جلسه ترتیل‌خوانی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی در بقاع شاخص مجری طرح ضیافت الهی را از جمله برنامه‌های قرآنی در این طرح اظهار و عنوان کرد: برنامه‌های با نشاط معارفی، استفاده از گروه سرود، اجرای نمایش عروسکی با استفاده از ظرفیت مبلغان توانمند در حوزه کودک و نوجوان و اجرای مسابقه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

عید فطر روز اول ماه شوال و پایان ماه رمضان است؛ این عید از مهمترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است، در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند، پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *