10:04 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در مصاحبه تلفنی با خبر ساعت ۲۰ شبکه استانی باران؛
    سال گذشته در استان گیلان سیصد و هشتاد هزار مشترک مشمول دریافت پاداش شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در مصاحبه تلفنی با خبر ساعت ۲۰ شبکه استانی باران؛
سال گذشته در استان گیلان سیصد و هشتاد هزار مشترک مشمول دریافت پاداش شدند

اختصاصی / کیمیای شمال – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان مطرح کرد : سال گذشته در استان گیلان سیصد و هشتاد هزار مشترک مشمول دریافت پاداش شدند که مبلغ کل پاداش های پرداختی به این مشترکان ۹۱میلیارد تومان بود که در نوع خود بسیار جالب توجه بود و بیانگر این نکته بود که تعداد قابل توجهی از مشترکان ما در جهت صرفه جویی گام برداشته بودند که جای قدردانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ دکتر مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 در مصاحبه تلفنی با خبر ساعت ۲۰ شبکه استانی باران اظهار داشت : تنظیم تعرفه های برق و اتخاذ تعرفه ها به طور متمرکز از طریق کشوری انجام می شود و خوشبختانه تسهیلات خوبی برای استان گیلان در نظر گرفته شده به این ترتیب که استان گیلان در ناحیه گرمسیر 4 قرار گرفته و بدین مفهوم است که استان ما نسبت به مناطق معتدل کشور از نرخ برق پایینتری برخوردار است و این نکته بسیار مهمی است.

وی در ادامه افزود : در شرایط گرم و گرمسیر 4 تعرفه ها از خرداد ماه الی شهریور ماه به مدت چهار ماه بر اساس تعرفه های گرمسیر برقرار است و در خارج از ماه های چهار گانه تعرفه ها در استان گیلان بر اساس مناطق معتدل محاسبه می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان تصریح کرد : از نکات مهمی که با پیگیری مسئولین استان و شرکت توزیع برق گیلان به عنوان تسهیلات در سال جاری دیده شده این است که پله های الگوی مصرف را امسال 450 کیلووات ساعت در نظر گرفتیم در حالی که در سال گذشته 400 کیلووات ساعت بوده است .

دکتر مسعود صادقی خمامی در ادامه گفت : امیدواریم این تسهیلات رفاه خوبی برای مردم فراهم کند.

وی افزود : در قیمت گذاری و قیمت هایی که برای پرداخت هزینه های برق هست پله های مصرف بسیار مهم است ، اینکه ما خارج از شرایط نرمال و با مقدار قابل توجه بیش از شرایط نرمال مصرف نکنیم منجر به قیمت های متعادل تری خواهد شد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در پاسخ به این سوال که تعرفه ها از آبان ماه سال گذشته اعمال شده و اکنون این قیمت ها محسوس است و مشترکان چگونه می توانند از چگونگی محاسبه برق مصرفی خود مطلع شوند ،گفت : محاسبه برق مکانیزم پیچیده ای ندارد و در این زمینه جداول تعرفه ای وجود دارد.

وی افزود : سامانه های محاسبه هوشمند بسیار پیشرفته ای را در اختیار مشترکان قرار داده ایم ، از جمله نرم افزار برق من که همه هموطنان عزیز و مشترکین استان گیلان با وجود این نرم افزار و دریافت فیش برق به صورت مکانیزه از جزئیات نحوه محاسبه به طور دقیق مطلع می شوند.

وی یادآور شد : پیشنهاد ما خدمت همه عزیزان این است که حتما نرم افزار برق من را نصب کنند و از جزئیات محاسبات تعرفه خود و انشعاب خود و نحوه مصرف خود مطلع شوند و این فرصت خوبی برای مدیریت مصرف است.

صادقی خمامی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه هنوز سیستم های سرمایشی و خنک کننده روشن نشده اما مشترکین با افزایش بهای برق مواجه شده اند و اینکه چه راهکارهایی برای کاهش بهای برق وجود دارد، گفت: برای بهبود شرایط مصرف و با تنظیم دمای کولر ها در سطح استان بر روی دمای 26 درجه فرصت خوبی برای مشترکان است که نسبت به کاهش هزینه های خود اقدام کنند.

وی افزود : تنظیم دمای کولر در برخی موارد حتی تا 50 درصد منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد چون دما دمای آسایش بدن است و هر چقدر این دما پاییتر بیاید کارکرد موتور و کمپرسور کولرها افزایش پیدا کرده که منجر به افزایش مصرف برق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تاکید بر این نکته که این راهکار ، راهکار چندان پیچیده ای نیست یادآور شد : در سال گذشته یک اقدام بسیار خوبی توسط وزارت نیرو انجام شد این بود که توسط مشترکینی که مصرفشان جنبه کاهشی داشت و در جهت صرفه جویی گام برداشته بودند پاداش های بسیار خوبی پرداخت شده بود.

وی تاکید کرد : سال گذشته در استان گیلان سیصد و هشتاد هزار مشترک مشمول پاداش شدند که مبلغ کل پاداش های پرداختی به این مشترکان 91میلیارد تومان بود که در نوع خود بسیار جالب توجه بود و بیانگر این نکته بود که تعداد قابل توجهی از مشترکان ما در جهت صرفه جویی گام برداشته بودند که جای قدردانی دارد.

صادقی خمامی در پاسخ به سوالی در رابطه با افزایش قیمت قبض مشترکین قبل از شروع گرما گفت: تعرفه هایی که به شکل قانونی و متمرکز از سمت وزارت نیرو ابلاغ شده یک افزایش بسیار خفیفی در تعرفه های متعارف با مصرف متعارف اعمال کرده ،به عنوان مثال در خارج از فصل گرما مصرف ما در استان گیلان 200 کیلووات است که این عدد معادل رشد حدود 13 درصد را نشان میدهد ، یعنی اگر شما 200 کیلو وات مصرف کنید قبض شما 14800 تومان میشد ولی از آبان ماه به بعد 16800 شد یعنی افزایش 2000 تومانی برای مصارف متعارف و چون این اعمال افزایش مدتی زمان برد این تعرفه ها با تاخیر اعمال شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این نکته موضوع پیچیده ای نیست و توصیه ای که میتوانیم برای بهبود شرایط داشته باشیم این است که باید به مشترکان توجه دهیم که پله های بیشتر از الگوی مصرف هزینه های بالاتری خواهد داشت .

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *