07:12 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان؛
    پیام هفته عقیدتی و سیاسی اطاعت و پیروی از ولایت فقیه و پیوند سپاه و روحانیت است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان؛
پیام هفته عقیدتی و سیاسی اطاعت و پیروی از ولایت فقیه و پیوند سپاه و روحانیت است

اختصاصی / کیمیای شمال – مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان شخصیت شهید مطهری در اسلام شناسی را شخصیتی کم نظیر توصیف و اظهار داشت : پیام هفته عقیدتی و سیاسی پیام مهم و ارزشمند اطاعت و پیروی از ولایت فقیه و پیوند سپاه و روحانیت است. 

به گزارش کیمیای شمال؛ حجت‌الاسلام احسان‌الله محمدی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان پیش از ظهر امروز پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه استاد شهید مرتضی مطهری ،تاکید کرد : اسلحه قلم مقدم بر سایر سلاح ها است .

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تبریک هفته عقیدتی و سیاسی ، تصریح کرد : در ایام سالگرد شهادت فیلسوف و علامه بزرگ شهید مرتضی مطهری قرار داریم که یاد این شهید بزرگوار را گرامی میداریم.

وی افزود : در ایام شهادت علامه مطهری به جهت بزرگی روح این عالم بزرگوار چند مناسبت هم نامگذاری شده که هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج ، هفته و روز معلم ، هفته گرامیداشت اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه از اهم این مناسبت هاست.

حجت‌الاسلام احسان‌الله محمدی با اشاره به اینکه هفته عقیدتی_سیاسی فرصتی برای بازنگری و بررسی در آثار و اندیشه های شهیدمطهری درسپاه، بسیج، مدارس ، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و فرهنگی است، تصریح کرد : آنچه امروز به آن احتیاج داریم اندیشه شهید مطهری در معرفی اسلام در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری اندیشه صحیح و دقیقی را به جامعه اسلامی و بشری ارائه کرد، ادامه داد : آنقدر خدمات این شهید بزرگوار به جامعه بشری و آزادیخواهان زیاد بوده است که امام عزیز ما بعد شهادت این استاد برجسته ایشان را حاصل عمر و پاره تن خود می نامد.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری تربیت یافته مکتب قرآن و اهل بیت (ع ) بود، افزود: شهید مطهری در عمر با برکت و متاسفانه نه چندان زیاد خود و با استفاده از آثار و برکات بسیار زیاد خود توانست با کجروی ها و انحرافات آن زمان مقابله کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان شخصیت شهید مطهری در اسلام شناسی را شخصیتی کم نظیر توصیف و اظهار داشت : پیام هفته عقیدتی و سیاسی پیام مهم و ارزشمند اطاعت و پیروی از ولایت فقیه و پیوند سپاه و روحانیت است.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت : به جهت پیوند عمیق جامعه علمی و فرهنگی با حوزه های علمیه و روحانیت ، جوانان پرشور و انقلابی و با اشتیاق ذیل پرچم ولایت فقیه و مرجعیت ولی فقیه می توانند نقش آفرین باشند و سربازی کنند.

وی افزود : وقتی جوانان ما در این مسیر قرار می گیرند چه در قبل از انقلاب، دوران جنگ و همچنین در جبهه مقاومت می توانند به سلامت عبور کنند و به هدف برسند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تاکید کرد : هنر شهید مطهری این بوده که اسلام را بر اساس دو اصل مهم توانست به جامعه، دانشگاه و نسل جوان معرفی کند و آن دو اصل (قرآن ، عترت و اهل بیت) بوده است و بر اساس این دو اصل توانست به نیاز های واقعی و روز جامعه خود پاسخگو باشد.

وی در ادامه تصریح کرد : علامه شهید مرتضی مطهری در عین اینکه یک فقیه است اما یک فیلسوف اسلامی متعهد بر اندیشه های اهل بیت است.

حجت الاسلام محمدی افزود : آنچه شهید مطهری در باب فلسفه و مسائل علمی آموخته است گویا محضر مقدس و نورانی امام صادق (ع) را حضورا درک کرده است .

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، یادآور شد : برنامه های هفته عقیدتی و سیاسی از شنبه 8اردیبهشت 1403 به مدت یک هفته در سراسر سپاه و بسیج کشور به طور همزمان اجرا و برگزار خواهد شد.

وی برنامه های شاخص هفته عقیدتی و سیاسی را اینگونه معرفی کرد : ویژه برنامه هفته عقیدتی و سیاسی ، بزرگداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در این هفته، زندگی ، آثار و شخصیت شهید مطهری بررسی می شود تصریح کرد: همایش تکریم و تجلیل از مربیان و هادیان سیاسی سپاه و بسیج در همه رده ها برگزار خواهد شد.

وی افزود : برگزاری جلسات تبیین و ترویج افکار و اندیشه های امامین انقلاب و شهید مطهری ، مقاله نویسی با موضوع «عبدصالح»، بیان خاطرات و حلقات صالحین در این هفته برنامه ریزی شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در ادامه دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر و غبارروبی و گلباران مزار شهدا، تجلیل از مربیان قرآن، عقیدتی _سیاسی، مسابقه کتابخوانی ( کتاب شهید مطهری به نام نظری به نظام اقتصادی اسلام) ، اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی ،برگزاری محافل قرآنی ، یادواره شهدای معلم ، نواخته شدن زنگ قرآن و ولایت با محوریت فلسطین و غزه، نواخته شدن زنگ سپاس از معلم، قرائت وصیت نامه شهدا را از اهم برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی مطرح کرد.

 

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *