08:38 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

خبر خوب؛
غرب گیلان صاحب MRI شد

کیمیای شمال – تنها MRI غرب گیلان به بیمارستان شهید نورانی تالش وارد شد تا بیماران این منطقه از اعزام به دیگر استان‌ها، مرکز استان و بخش خصوصی بی نیاز شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ بیمارستان ۲۲۱ تخت‌خوابی شهید نورانی تالش در شهریورماه ۱۳۹۹ و زمانی که کشور درگیر پاندمی کرونا بود با تلاش مجدانه مسوولان ملی و استانی با قید فوریت آماده و به بهره برداری رسید.

بیمارستان شهید نورانی تالش یکی از قطب های درمانی غرب گیلان است و سالانه محل رجوع حداقل ۱۵ هزار بستری و  ۱۱۶ هزار بیمار به صورت سرپایی بوده که بخش قابل توجهی از این بیماران نیاز به خدمات تصویربرداری پزشکی از جمله MRI دارند.

بیمارستان تالش در حالی قطب درمانی غرب گیلان بود که سال ها این مرکز درمانی بزرگ فاقد دستگاه MRI بود اما این انتظار و مطالبه به حق مردم منطقه بدون پاسخ و پیگیری مسوولان کنونی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نماند و ممارست جدی در تامین MRI از سرگرفته شد.

خوشبختانه امروز دستگاه MRI بیمارستان ۲۲۱ تخت‌خوابی تالش وارد بیمارستان شد. این MRI از برند جنرال الکتریک است.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تامین و تجهیز مراکز درمانی به دستگاه های تشخیصی را یکی از رویکردهای نظام سلامت در دوره کنونی دانست و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان ثابت کرده که صادق الوعده است و اهل وعده و وعید نیست و تامین تجهیزات و امکانات درمانی و توزیع عادلانه آن را حق همگان می داند.

به گفته وی، MRI تالش یکی از انتظارات و مطالبه به حق مردم تالش و منطقه غرب گیلان بوده و یکی از توفیقات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بی‌نیاز کردن مردم منطقه از MRI و رجوع آن‌ها به استان های مجاور و یا مرکز استان است.

دکتر فیروز سرودی- معاون غذا، دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید: دستگاه MRI تالش پس از بارگیری سریعا وارد فاز نصب و راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی، هفته آینده فرایند نصب دستگاه MRI بیمارستان تالش از سرگرفته می‌شود و پس از آن، فراگیری کاربران دستگاه آغاز و در تلاش هستیم تا به زودی شاهد بهره‌برداری از این دستگاه مهم و ضروری در بیمارستان باشیم.

یکی از الزامات ورود دستگاه MRI به بیمارستان تالش، آماده سازی فضای فیزیکی منحصر به فرد آن در داخل بیمارستان بوده است.

دکتر سعید رستمی- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش می‌گوید: محل استقرار دستگاه MRI تالش تماما توسط خیرین شهرستان و با هزینه حدود سه میلیارد تومانی آماده شده است.

دکتر محسن شرقی- رئیس بیمارستان شهید نورانی تالش نیز گفته است که ماهانه حداقل ۱۵۰۰ MRI در منطقه غرب گیلان احساس می‌شود و این در حالی است که بخشی از بیماران شرق استان اردبیل نیز به این مرکز جهت دریافت خدمات MRI مراجعه خواهند کرد و بیمارستان تالش منبع ریفرال منطقه غرب خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *