03:41 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت، خبر داد؛
    مردم هوشیار باشند وضعیت کرونا از حالت هشدار خارج شده است

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت، خبر داد؛
مردم هوشیار باشند وضعیت کرونا از حالت هشدار خارج شده است

اختصاصی / کیمیای شمال – علی فتح‌اللهی صبح امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت  از کادر درمان ، بسیج ، سپاه و اصحاب رسانه که در این شرایط سخت تلاش میکنند قدردانی کرد و افزود: شرایط به گونه ای شده که نیاز به ارائه  آمار نیست بلکه هر کسی به نحوی خود یا اطرافیانش درگیر کرونا است و وضعیت از حالت عادی خارج شده است .

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت گفت : شرایط به گونه ای است که اگر عادی انگاری در بحث کرونا صورت بگیرد یقینا مشکلات و آمار ابتلا افزایش می‌یابد .

وی افزود : شرایط عادی نیست و کادر درمان هم انرژی و توان محدودی دارند، اینکه فکر کنیم کرونا برای بقیه است و برای ما نیست یک تفکر اشتباه است ، متاسفانه با عادی انگاری در سطح استان به خصوص شهرستان رشت مواجه شده ایم .

وی در ادامه گفت : شرایط مثل گذشته نیست و ما نمی توانیم مانند قبل رفتار کنیم و مردم باور نکرده اند که شرایط کرونا بحرانی است .

بی مبالاتی و بی توجهی باعث ایجاد هزینه های سنگین و طولانی تر شدن شرایط خواهد شد .

وی تاکید کرد :  تنها راه خروج از این بحران همراهی تمامی مردم و آحاد جامعه است و هر جا که مردم همراهی و همکاری کرده‌اند موفقیت آن تضمینی و صد در صدی بوده است.

فرماندار رشت افزود: تا زمانی که مردم به این باور نرسند که شرایط کرونا غیرعادی شده نمی‌توان به کنترل و بهبود اوضاع امیدوار بود.

اگر واکسن مورد نیاز تامین شود سرعت واکسیناسیون هم افزایش می‌یابد

علی فتح‌اللهی در ادامه به رعایت دو نکته تاکید کرد : اولین نکته ؛ رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام مناسبت هاست و دوم توسعه و سرعت در واکسیناسیون است و ما در حال تلاش برای افزایش مکان های تزریق هستیم و اگر واکسن مورد نیاز تامین شود سرعت واکسیناسیون هم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طبق آخرین گزارش ۷۰۰ هزار نفر جامعه هدف در شهرستان رشت باید دز اول واکسن را دریافت کنند که برای رسیدن به این تعداد در بازه زمانی دو ماهه باید به تزریق روزانه ۲۵۰۰۰ دز واکسن در ۴۰ پایگاه سطح شهرستان رشت برسیم که نیازمند تلاش شبانه روزی است.

در حال حاضر به ۱۲ پایگاه تزریق واکسن، ۱۴ پایگاه جدید اضافه شده و ۶ پایگاه دیگر هم توسط بسیج در حال آماده سازی است که تا هفته بعد روند تزریق را آغاز می‌کنند.

‌فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تعداد بستری‌ها از ۴۲۸ نفر در هفته گذشته به ۷۰۰ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: تعداد پذیرش روزانه بیماران کرونایی از ۱۱۹ بیمار به ۱۷۷ بیمار کرونایی رسیده است.

طبق آخرین آمار تعداد بستری‌های ۷۰ سال به بالا کمتر شده اما بیشتر شاهد ابتلای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال هستیم که اهمیت واکسیناسیون را دوچندان می‌کند.

وی در ادامه به تسریع واکسیناسیون فرهنگیان و خبرنگاران تاکید کرد و افزود تلاش داریم به دلیل  بازگشایی مدارس فرهنگیان عزیز و تا روزخبرنگار اصحاب رسانه را واکسینه کنیم .

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت گفت : باید تلاش کنیم تا اصناف را نیز واکسینه کنیم تا این عزیزان که به دلیل شغل خود در ارتباط رودر رو با مردم هستند نیز واکسینه شوند .

وی در ادامه با تشکر از کادر درمان که ساعت ها در تلاش هستند ، افزود : دعای خیر مردم بدرقه راه این عزیزان است .

فتح‌اللهی  با تاکید بر اینکه شرایط بسیار حساس و خطرناک است تاکید کرد: در شرایط  قرمز ، رستوران‌ها فقط باید به صورت بیرون‌بر ارائه خدمات دهند، در غیر اینصورت با آن ها  برخورد قانونی می‌شود.

اداراتی که خدمات‌رسان نیستند با یک سوم نیروها حاضر شوند، دستگاه‌های خدمات رسان هم  با یک دوم نیروهای‌شان حضور یابند.

وی تاکید کرد: در شهرستان رشت هرگونه برگزاری انتخابات صنفی، تعاونی‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها در شرایط فعلی بدون مجوز فرمانداری تخلف و ممنوع است ، باشگاه‌های ورزشی و تالارها هم باید تعطیل باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *