21:40 - April 27, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • هر ساعت ۲۲ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های گیلان بستری می‌شوند

هر ساعت ۲۲ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های گیلان بستری می‌شوند

آمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان گیلان اگرچه از دهم تیرماه گذشته روند افزایش داشته اما طی روزهای اخیر سرعت بیشتری یافته است به طوری که اکنون در هر ساعت ۲۲ بیمار جدید بر روی تخت های بیمارستانی بستری می شوند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، تعداد بیماران بستری روزانه در بیمارستان های استان گیلان از هفته گذشته تاکنون افزایش چشمگیری یافته است به طوری که هفته قبا به طور میانگین روزانه ۳۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری می شدند اما طی روزهای اخیر این آمار به بیش از ۵۰۰ نفر رسید.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۸ بیمار جدید بستری کوویدی در بیمارستان های استان بستری شدند که نشان میدهد در هر ساعت ۲۲ بیمار جدید به بستری های کرونایی استان افزوده می شود.

طبق تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون یکهزار و ۸۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند که تقریباً از دهم ماه گذشته تاکنون بیش از هفت برابر شده است ضمن اینکه ۲۷۰ بیمار مبتلا به کرونا بدحال تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرایط کنونی گیلان نسبت به اسفند سال ۹۸ شدیدتر و بحرانی تر است و این وضعیت باید از سوی مردم و مسئولان جدی گرفته شود.

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه روند بیماران بستری در بیمارستان های استان گیلان افزایشی است، گفت: ماندگاری و روزهای بستری بیماران در بیمارستان ها نیز افزایش یافته است.

وی با به ضرورت اعتماد به نظام مراقبت و همکاری هر چه بیشتر مردم با فعالان حوزه بهداشت افزود: ماندن در منزل، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور غیرضروری در اماکن پرازدحام در کنترل شیوع ویروس و حفظ سلامتی مردم اهمیت بسزایی دارد.

در موج پنجم کرونا مقاومت گیلان سبز در مقابل کرونای قرمز نتیجه نداد و بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک، تمام ١٧ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر قرار گرفتند.

کارشناسان بهداشتی در گیلان از مردم می خواهند که تنها برای امور بسیار مهم از منزل خارج شوند، برای خرید ترجیحاً از منزل خارج نشوند و قرنطینه خانگی و خانه نشینی را در اولویت خود قرار دهند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی نفس های معمولی انتشار می یابد بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کرونا تاکنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است، به اذعان متخصصان سویه دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌ تر است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *