17:55 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

کشف ۳۸ تن چوپ قاچاق در لولمان

رشت/کیمیای شمال – فرمانده انتظامی رشت گفت: ۳۸ تن چوب جنگلی قاچاق در شهر لولمان کشف شد.
سرهنگ “محمود حافظی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به اینکه قطع درختان باعث تخریب جنگل‌ها می‌شود اظهار داشت: نیروی انتظامی با افراد فرصت‌طلب و قاچاقچیان چوب که قصد تاراج جنگل‌ها و تخریب محیط زیست را دارند، برخورد قاطع می‌کند.
وی افزود: ماموران کلانتری لولمان به منظور مقابله با قاچاق، حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل چوب حین تردد مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف ۸ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودرو‌ خبر داد و گفت: ماموران انتظامی پس از پیگیری به محل بارگیری این خودرو اعزام و در بازرسی از آنجا، ۳۰ تن چوب قاچاق کشف کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در این راستا متهمان ۴۰ و ۴۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
سرهنگ حافظی با اعلام اینکه کارشناسان ارزش چوب‌ها را ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال اعلام کردند اذعان داشت: چوب‌ها تحویل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شد.
وی در پایان با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها وظیفه همگانی است از مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *