07:50 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • بیمه دانشجویان ، بهترین هدیه برای لحاظ دوران تحصیلات دانشگاهی در سوابق بیمه ای

بیمه دانشجویان ، بهترین هدیه برای لحاظ دوران تحصیلات دانشگاهی در سوابق بیمه ای

رشت/کیمیای شمال – بیمه دانشجویان بهترین هدیه برای لحاظ دوران تحصیلات دانشگاهی در سوابق بیمه ای بمنظور برخورداری از بازنشستگی و پوشش های تعهداتی سازمان تامین اجتماعی میباشد .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در آستانه ۱۶ آذرماه ( روز دانشجو ) با گرامیداشت و تبریک این مناسبت ، اظهار داشت : دانشجویان ، آینده سازان و مدیران و نیروهای کارآمد فردای میهن هستند که با کسب علم و دانش در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت نموده و آینده کشور در گرو اندیشه ها و عملکرد این قشر فرهیخته است .

وی با بیان اینکه در چارچوب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و برنامه محوری این سازمان بمنظور توسعه پوشش های بیمه ای به اقشار گوناگون ، امکان بیمه شدن دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاهها فراهم گردیده است افزود : بر این اساس دانشجویان میتوانند با پرداخت حق بیمه در دوران تحصیلات ، سالهای دانشجویی خود را به عنوان سابقه بیمه ای برای محاسبه جهت بازنشستگی منظور نمایند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این خصوص اذعان نمود : ایام دانشجویی که در آن بیمه پردازی صورت میگیرد به عنوان سابقه قابل پذیرش بوده و برخورداری از تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی از قبیل بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان را بدنبال خواهد داشت .

علی حسین نژاد با اشاره به اینکه متقاضیان این پوشش امکان استفاده از خدمات درمانی را نیز با انتخاب این تعهد و پرداخت سرانه مربوطه خواهند داشت خاطر نشان ساخت : در کنار این امکان ، آن دسته از دانشجویانی که بواسطه پدر یا مادر از خدمات درمانی برخوردارند میتوانند از پوشش مذکور همچنان برخوردار باشند و صرفاً با انتخاب نرخ مورد نظر خود دامنه تعهداتی مدنظرشان را برای بیمه پردازی برگزینند .

وی این نوع بیمه را فرصتی مغتنم برای خانواده ها جهت احتساب این دوران بعنوان سابقه بیمه ای فرزندانشان برشمرده و اظهار داشت : طولانی شدن دوران تحصیلات دانشگاهی و پس از آن جستجوی کار برای اشتغال ، میتواند سبب افزایش سن ورود به بیمه پردازی و احراز شرایط بازنشستگی در سالهای پیری گردد ولی اتخاذ این رویکرد برای آغاز سوابق بیمه ای از دوران دانشگاه موجب رسیدن به بازنشستگی در سنین مناسب میانسالی و بهره مندی مطلوب از آن خواهد بود .

شایان ذکر است در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر دانشجو در تامین اجتماعی گیلان تحت پوشش قرار دارند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *