18:47 - May 2, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • درخشش گیلان در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی سراسر کشور

درخشش گیلان در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی سراسر کشور

کیمیای شمال – دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیست‌ و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در بین مراکز رشد سراسر کشور برگزیده و مورد تجلیل معاونین رئیس‌جمهور و وزرای بهداشت و علوم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا)، مراکز رشد فناوری سلامت به عنوان یکی از مراکز توسعه فناوری در قرن حاضر به شمار می‌رود به نحوی که در خلق نوآوری‌های جدید و تشویق هسته های فناور، نقش عمده‌ای را برعهده دارد.

مدیریت مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای اهداف تعیین‌شده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مدیریت توسعه فناوری سلامت در استان، نسبت به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی دفتری و تولیدی اقدامات قابل ملاحظه‌ای داشته است.
امروز در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور دکتر مخبر- معاون اول رئیس جمهور، دکتر ستاری- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ،دکتر عین اللهی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دکتر زلفی گل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده بود، دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان برگزیده مراکز رشد نوپا در بین دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور تقدیر و تجلیل شد.
دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه بیست و هفتمین جشنواره رازی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران باید به مرجعیت علمی در دنیا تبدیل شود، اظهار کرد: باید پژوهش‌ها، تحقیقات و نوآوری ها در کشور به سمت و سویی حرکت کند که نتایج آن، حل کننده مشکلات کشور باشد.
وی، اولویت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان را گسیل پژوهش و تحقیقات و تبدیل آن به محصول عنوان کرد و افزود: نباید به مقوله پژوهش و تحقیقات در حد مقاله بسنده شود بلکه باید با تبدیل آن به محصول فناورانه، از مشکلات نظام سلامت و مردم کاسته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام آمادگی این دانشگاه جهت پذیرش ایده‌ها، تحقیقات و پژوهش‌های فناورانه اساتید، تاکید کرد: اعضای هیئت علمی و اساتید می توانند ایده ها و طرح های فناورانه خود را به هسته ها و واحدهای فناور مستقر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه و از این طریق با تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی آن، به جامعه خدمت کنند.

گفتنی است؛ با عنایت به عملکرد مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۱۳۹۹ این مرکز به عنوان مرکز رشد برگزیده دانشگاههای علوم پزشکی تیپ ۲ در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی  انتخاب شد.

در مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیش از ۷۰ هسته و واحد فناور مشغول فعالیت می باشند و تلاشهای همه جانبه در آن منتج به دستیابی به بیش از ۱۲۰ نمونه اولیه و ۴۰ محصول تجاری شده شده است.

پی نوشت: جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از سال ۱۳۷۴ بر اساس بند ۴ از اصل سوم قانون اساسی ایران مبنی بر تقویت ابتکار و ابداع در راستای اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور تجلیل از مقام و منزلت پژوهشگران و دانشجویان فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی همه ساله برگزار می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *