01:41 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

طنین جشن و شادی گیلان از ولادت منجی عالم بشریت

کیمیای شمال – استان گیلان امروز جمعه ۱۵ شعبان در سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) سراسر جشن و شادی شد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، جشن های باشکوه میلاد مهدی موعود (عج) شامگاه گذشته در شهرها و روستاهای گیلان برگزار شد و امروز جمعه نیز در سالروز ولادت امام زمان (عج) در مناطق مختلف استان حال برگزاری است.

امام زادگان شاخص استان گیلان از جمله بقعه متبرکه خواهر امام و امام زاده هاشم رشت و آقا سید محمد آستانه اشرفیه میزبان جشن های نیمه شعبان در سالروز میلاد منجی عالم بشریت است.

گیلانیها در شهرها و روستاها با آذین‌بندی خیابان ها، کوچه ها و محلات ، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش شیرینی و شربت و کارناوال شادی سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.

تعدادی از زوج های جوان نیز این روز باشکوه را برای آغاز زندگی مشترک شان انتخاب کردند و برخی از خانواده های گیلان با پخش غذا و آش، نذرشان را در این روز باشکوه به جا آوردند.

شامگاه گذشته نیز در شب ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) آسمان ٣١٣ نقطه گیلان نورافشانی و همزمان با این مراسم فریاد یا مهدی ادرکنی از منازل، محله ها، مساجد و بقاع متبرکه استان طنین انداز شد.

مراسم ویژه نورافشانی در مرکز استان گیلان  در رشت پیاده راه فرهنگی (میدان شهدای ذهاب ) با حضور قشرهای مختلف و با ندای لبیک یا مهدی (عج) برگزار شد.

امروز سالروز میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) نیمه شعبان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *