10:56 - May 6, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • هرگونه تلاش برای افزایش سطح آگاهی و ترغیب به کتابخوانی در جامعه ستودنی و شایسته قدردانی است

هرگونه تلاش برای افزایش سطح آگاهی و ترغیب به کتابخوانی در جامعه ستودنی و شایسته قدردانی است

کیمیای شمال – دکتر حمید اخوین مشاور و روانپزشک و از شخصیتهای فرهیخته و علمی استان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از اقدام فرهنگی تامین اجتماعی شعبه سه رشت برای اشاعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تجلیل نمود .

به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، دکتر حمید اخوین مشاور و روانپزشک و از چهره های فرهیخته و علمی استان که به دنبال پیگیری کار بیمه ای در شعبه سه رشت ، شاهد ابتکار همکاران این واحد تابعه در ایجاد و راه اندازی کتابخانه برای استفاده کارکنان و مراجعین بود ، این اقدام فرهنگی و ارزشمند را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ستوده و ضمن قدردانی از این تلاش برای ترغیب و تشویق به مطالعه ، با اهداء چند جلد کتاب در این حرکت سازنده مشارکت نمود .

در بخشی از یادداشت دکتر حمید اخوین آمده است :

من یار مهربانم / دانا و خوش بیانم

همه ما در هیپنوتیزم کلمات یا عباراتی هستیم که در زمانی که عمدتاً از یاد برده و اکنون به خاطر نداریم ، در قالب یک داستان ، در یک لحظه خاص توأم با هیجان در ناخودآگاه ما ثبت شده و به شکل یک نیروی پیش برنده قوی بخشی یا تمام زندگی ما ، در پرتو اثر آن قرار گرفته است .

فرهنگ عامه نیز تحت تاثیر چنین هیپنوتیزمی است و بی توجهی به عناصر شکل دهنده آن میتواند صدمات جبران ناپذیری به یک جامعه وارد کند .

از مهمترین عناصر شکل دهنده فرهنگ عامه ، کتابخوانی است و متاسفانه سرانه مطالعه در ایران ، در خوشبینانه ترین وضعیت پانزده دقیقه در روز است .

مهارتهای زندگی ، رعایت اصول شهروندی و … نیاز به آموزشهای مستقیم و غیرمستقیم دارد و کتابخوانی از موثرترین و کم هزینه ترین روشهای بالا بردن سطح فرهنگ یک جامعه است .

در این راستا هرگونه اقدام و تلاش جهت ترغیب و تشویق مردم به کتابخوانی به منظور آگاهی بخشی و افزایش سطح دانایی جامعه ستودنی و شایسته قدردانی است .

اواخر اسفند سال گذشته در مراجعه ای که به شعبه سه تامین اجتماعی واقع در ابتدای محله ساغریسازان رشت داشتم با کتابخانه ای مواجه شدم که به ابتکار این مرکز راه اندازی شده تا کارمندان و احیاناً مراجعین اتاق انتظار به فراخور علاقه خود از آنها بهره مند شوند ضمن تقدیر از این ابتکار بسیار ارزشمند ، امیدوارم این کار به عنوان یک نهضت فراگیر فرهنگی به سایر ادارات نیز تسری یابد .

شایان ذکر است دکتر حمید اخوین عضو انجمن های طب سوزنی و پزشکان قانونی ایران ، مشاور و روانپزشک و نماینده انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران در گیلان می باشند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *