13:21 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رییس‌کل دادگستری استان گیلان:
    حجم عظیمی از ورود فاضلاب به رودخانه‌های رشت، فاضلاب‌های شهری است

رییس‌کل دادگستری استان گیلان:
حجم عظیمی از ورود فاضلاب به رودخانه‌های رشت، فاضلاب‌های شهری است

کیمیای شمال – رییس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه بخش اعظمی از ورود فاضلاب‌ها به رودخانه‌های رشت، فاضلاب‌های شهری است، اظهار داشت: اگر ترک فعلی را با هر میزانی از سوی دستگاه‌ها را شاهد باشم، هیچگاه از آن‌ها حمایت نخواهم کرد و با تمام توان در برابر تضییع کنندگان حقوق مردم خواهم ایستاد تا فردای قیامت شرمنده مردم نباشم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی- رییس‌کل دادگستری گیلان پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با حضور مسوولان حوزه سلامت استان و جمعی از مسوولان استانی با اشاره به وضعیت اسفبار رودخانه‌های رشت، اظهار کرد: مردم و شهروندان حاشیه رشت به‌گونه‌ای از وضعیت رودخانه‌های شهر نگران و گله‌مند بودند که با حضور در حاشیه رودخانه‌ها و آشفتگی شهروندان حاشیه رودخانه بسیار متأثر و متأسف شدم.
وی با اشاره به فشارهای معیشتی، روحی و بهداشتی مردم و تشدید آن‌ها با معضلات زیست‌محیطی، افزود: همان‌گونه که امروز تعداد زیادی از مردم حاشیه رودخانه جلوی ما را گرفتند، مطمئناً در صورت عدم توجه به دغدغه آن‌ها در قیامت تعدادی بیشتری از مردم جلوی ما را خواهند گرفت و اجازه فرار به ما را نخواهند داد.
حجت‌الاسلام خلیلی خاطرنشان کرد: اگر امروز مردم حاشیه رودخانه در گوش ما هم می‌زدند حق داشتند و من حتماً سکوت می‌کردم در حالیکه این مردم نجیب هم از حضور ما تقدیر کرده و هم بر روی ما به پاس حضور در میدان گل پاشیدند.
رئیس‌کل دادگستری گیلان نظارت صحیح و بهنگام را وظیفه کنونی دستگاه قضا دانست و یادآورشد: امروز من وظیفه‌دارم که پاسخ محبت‌های مردم به‌ویژه شهروندان حاشیه رودخانه‌های رشت را با تصمیم درست و به هنگام بدهم چرا که دنبال نام و منصب نیستم و برایم بین دستگاه‌های خاطی فرقی وجود ندارد.
وی با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با دستگاه‌های بی‌تفاوت در مسئله آلاینده رودخانه‌های رشت، تصریح کرد: اگر ترک فعلی را با هر میزانی از سوی دستگاه‌ها را شاهد باشم هیچ‌گاه از آن‌ها حمایت نخواهم کرد و در یک جلسه نیز با دستگاه‌های خاطی نخواهم نشست و با تمام توان در برابر تضییع کنندگان حقوق مردم خواهم ایستاد تا فردای قیامت شرمنده مردم نباشم.
رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه چگونه ما می‌توانیم مشکلات را ببینیم و همچنان بدون توجه به نیاز و دغدغه مردم برای نشستن در صندلی‌های مسؤولیت، اصرار داشته باشیم، گفت: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرده که ما مشکل اعتباری برای ساماندهی رودخانه‌ها نداریم و در گذشته نیز نداشتیم اما برای ما سؤال است که چرا نتوانسته‌ایم مشکلات را حل کنیم؟ اعتبارات تخصیص‌یافته کجا هزینه شده است؟ چرا در جریان ساماندهی رودخانه‌ها بد هزینه شده و تلاش دستگاه‌ها نتیجه‌بخش نبوده است؟

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به این مطلب که بخشی از نارسایی جسمی و ناراحتی‌های گوارشی کنونی مردم حاصل آلودگی‌های زیست‌محیطی بوده است، خاطرنشان کرد: با تدوین برنامه‌هایی، وظایف هر بخش، نهاد و اداره‌ای از جمله محیط زیست، شهرداری و … مشخص‌شده است و در وقت معین از متولیان سؤال خواهیم کرد که در دوران مسؤولیت خود چه اقدامی در جهت ساماندهی رودخانه‌ها انجام داده است!
وی با بیان اینکه حجم عظیمی از ورود فاضلاب به رودخانه‌های رشت مربوط به فاضلاب‌های شهری است، گفت: در حریم رودخانه ساخت‌وسازهای غیرمجاز صورت گرفته است و علاوه بر ورود فاضلاب به رودخانه، زباله‌ها نیز به‌راحتی به داخل رودخانه تخلیه می‌شوند.
رئیس‌کل دادگستری گیلان با تأکید بر ساماندهی شهروندان حاشیه رودخانه‌های رشت، تصریح کرد: اغلب افرادی که در حاشیه رودخانه‌های رشت ساکن هستند، وضعیت نامناسب معیشتی دارند و باید آن‌ها را در طرح‌هایی نظیر مسکن مهر سکنی داد.
حجت‌الاسلام خلیلی ادامه داد: از سه مدخل ورود فاضلاب به رودخانه‌های شهر در جوار یک بیمارستان مشاهدات نشان می‌دهد دو مدخل با حجم بسیار بیشتر از فاضلاب‌های شهری بوده و تنها یک مدخل که بسیار هم ناچیز هست، فاضلاب بیمارستانی است درحالی‌که پیش‌تر عده‌ای مدعی بودند بخش اعظمی از ورود فاضلاب‌ها توسط بیمارستان‌ها انجام می شود.
وی در پایان سخنان خود با تأکید بر شفافیت بر عملکرد پیمانکاران و همچنین دستگاه‌های مجری، اظهار داشت: در برخی از طرح‌های ساماندهی پساب‌ها و فاضلاب‌ها، ما شاهدیم که پیمانکاران طرح‌ها را کند پیش می‌برند تا بتوانند پول بیشتری از دستگاه‌ها بگیرند که این نوع موارد باید به اطلاع دستگاه قضا برسد تا ما وارد میدان شویم.


قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *