04:44 - May 2, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

انتشار فراخوان ” سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ” گیلان

کیمیای شمال – فراخوان ” سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ” گیلان با اهداف : تقویت ظرفیت های مردمی در عرصه هنرهای نمایشی – رشد و توسعه تئاتر با توجه به پیشینه هنر نمایش در استان – ارتقاء تولیدات سالانه ی هنرمندان تئاتر استان – توانمند سازی گروه های نمایشی در عرصه تولید نمایش صحنه ای منتشر شد .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان به منظور رشد و گسترش و ساماندهی هنر تئاتر ، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی را در نیمه اول آبان ماه ۱۴۰۱ با اهداف : تقویت ظرفیت های مردمی در عرصه هنرهای نمایشی – رشد و توسعه تئاتر با توجه به پیشینه هنر نمایش در استان – ارتقاء تولیدات سالانه ی هنرمندان تئاتر استان – توانمند سازی گروه های نمایشی در عرصه تولید نمایش صحنه ای برگزار می نماید .

گفتنی است انتخاب موضوع آزاد است و آثار با محورهای زیر در اولویت قرار خواهند گرفت :

*  ایجاد امید و نشاط اجتماعی

* ارتقاء و تحکیم نهاد خانواده و جمعیت

* همگرایی ملی با نگاه به آیین ها و باورهای بومی

* بسط و گسترش ارزشهای اسلامی و ایرانی

* معرفی شخصیت بارز و هویت ساز میرزا کوچک جنگلی

* موضوعات مرتبط با شعار سال ۱۴۰۱ ( تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین )

” سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ” گیلان در سه بخش : مسابقه نمایش های صحنه ای – بخش نمایش های خیابانی و بخش کارگاه های آموزشی برگزار می شود .

  1. در بخش مسابقه نمایش های صحنه ای :

آثار بخش رقابتی جشنواره تئاتر استانی صرفا مختص آثار نماشی تولید شده ” هنرمندان استان ” که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده ، خواهد بود . لذا گروههایی می توانند در جشنواره استانی حضور داشته باشند که در فاصله زمانی اتمام سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در آذر۱۴۰۰ تا ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ ، اثر آن ها حداقل ۵ نوبت به اجرای عمومی رسیده باشد . ( در صورت عدم اجرا ، گروه باید مجوز شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان را دریافت نموده و بعد از حضور در جشنواره باید اجرای عمومی خود را به انجام برساند . ) .

* تنها ملاک تایید اجرای عمومی آثار نمایشی جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی و نیز حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر ؛ درج اطلاعات آثار نماشی در بازه زمانی اجرا در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی اثر است .

* اولویت پذیرش آثار توسط هیات انتخاب جشنواره با نمایش هایی است که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه ها ، شگردها ، جریانات روز تئاتر جهان تولید شده باشد .

* آثار بخش رقابتی صرفا اختصاص به آثار و نمایشنامه های ایرانی دارد ، اما حضور گونه های مختلف نمایشی از جمله عروسکی ، فیزیکال ، آیینی سنتی و … بلامانع است .

* ارائه مجوز کتبی نویسنده ، مترجم یا ناشر برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال ۱۴۰۱ از سوی کارگردان و گروه متقاضی ، به دبیرخانه جشنواره استان الزامی است . حفظ حقوق معنوی نویسنده یا مترجم در اقلام تبلیغاتی نمایشها الزامی است .

* متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر ، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده ، مترجم یا ناشر به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود ، می توانند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند . در صورت رعایت نشدن این مهم ، مسئولیت هرگونه عدم شفاف سازی در درجه اول متوجه نویسنده و کارگردان و سپس هیات انتخاب و دبیرخانه جشنواره استان خواهد بود و حتی در صورت انتخاب اثر برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، ستاد جشنواره فجر می تواند اثر را در هر مرحله ای حذف نماید .

* تمامی گروه های نماشی متقاضی ، ضروری است فرم درخواست شرکت در جشنواره ( فرم شماره ۱ ) را در درگاه استانی تکمیل نمایند . و چهار نسخه از فیلم اثر را در دبیرخانه جشنواره تحویل نمایند .

*هیئت انتخاب می توانند آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را به صورت اجرای صحنه ای ( زنده ) و فیلم اثر بررسی نمایند .

۲٫بخش نمایش های خیابانی :

این بخش به صورت غیر رقابتی و به انتخاب دبیرخانه جشنواره برگزار خواهد شد .

۳٫بخش کارگاه های آموزشی :

در حاشیه جشنواره و به سبب رشد استعدادهای استان ، کارگاه های تخصصی با حضور اساتید کشوری برگزار خواهد شد که زمان و مکان برگزاری کارگاه ها اعلام خواهد شد .

علاقه مندان برای شرکت در ” سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ” گیلان می توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱ در پرتال ایران تئاتر ارسال نموده و اقدام به تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره ، آپلود مجوز کتبی نویسنده ، آپلود نمایشنامه ، آپلود عکس پرسنلی کارگردان در پرتال ایران تئاتر نمایند .

گفتنی است بازبینی آثار از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱ صورت خواهد گرفت و زمان برگزاری جشنواره در نیمه اول آبان ماه ۱۴۰۱ می باشد .

لازم به ذکر است نحوه برگزاری جشنواره و تاریخ دقیق آن و هرگونه تغییر در برگزاری جشنواره با نظر شورای سیاستگذاری جشنواره به اطلاع عموم خواهد رسید .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *