19:58 - May 2, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه خدمات کسب و کار عنوان کرد؛
    راه‌اندازی ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی استان

استاندار گیلان در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه خدمات کسب و کار عنوان کرد؛
راه‌اندازی ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی استان

اختصاصی / کیمیای شمال – استاندار گیلان در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه کسب و کار گیلان در جمع خبرنگاران اعلام کرد : راه‌اندازی ۲۰۰ واحد تولیدی راکد در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی استان یکی از اهداف و برنامه‌های راهبردی دولت مردمی و حمایت از بخش تولید به ویژه تولید دانش بنیان است. 

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ وی گفت : تلاش شده تا با حمایت و فعال‌سازی مجدد واحدهای راکد از ظرفیت موجود بهره مطلوب گرفته شود.

اسدالله عباسی در ادامه افزود : از تولیدات صنایع دستی، دست بافت و فناورانه روز حمایت می کنیم و تمام توان خود را برای پشتیبانی از تولید در بخش های بیمه‌ای و اشتغال گذاشته ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان این نمایشگاه را نمونه‌ای از دستاوردهای مبتکران و نخبگان گیلانی ارزیابی و اضافه کرد: باید با نمایش دستاوردهای جوانان و نوجوانان این مرزو بوم آنها را مورد تشویق قرار داد تا بدانند ما همواره پشت آنها ایستاده و پشتیبان آنها هستیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و همه فعالان عرصه تولید، ارائه تسهیلات، رفع موانع تولید و حل مشکلات صنفی و بیمه ای شاغلان در این بخش را امری ضروری خواند و گفت: دانش بنیان کردن فعالیت ها می تواند به میزان قابل توجهی در مدیریت هزینه و کیفیت‌افزایی تولیدات، موثر باشد.

دکتر عباسی، برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و نمایش دستاوردهای استان را اقدامی اثر بخش در جهت معرفی ظرفیت های موجود خواند و افزود: امروز در نمایشگاه خدمات کسب و کار گیلان افرادی مبتکر و خلاق برای ارائه ایده ها و توانمندی های خود حاضر شدند که خود افتخاری برای استان محسوب می شوند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: حمایت  از ایده های خلاقانه و دانش بنیان در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده، امری ضروریست و همه دستگاه های متولی باید در اجرای آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

تیمور پورحیدری رئیس سازمان صمت گیلان نیز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه خدمات کسب و کار با رویکرد دانش بنیان در گیلان، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری هوشمندانه سال توسط مقام معظم رهبری، مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی؛ با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی اقدام به انعقاد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری و دانشگاه گیلان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برای جهت دهی فضای صنعتی به سمت دانش بنیان کردیم.

تیمور پورحیدری هدف از برگزاری نمایشگاه را ایجاد یک اکوسیستم و فضای مطلوب کارآفرینی مبتنی بر فناوری‌های نوین در سطح استان برشمرد.

وی در ادامه افزود : جلوگیری از سردرگمی سرمایه گذاران و ارائه طرح، نشان دادن راه و رسم ایجاد شغل و توسعه کسب و کار و بسته‌های پیشنهادی به علاقمندان و کارآفرینان عرصه تولید و تجارت و آگاه سازی عموم مردم از خدمات متعدد و روند حوزه کسب و کار و صدور مجوزهای کسب و کار از اهداف دیگر این نمایشگاه است.

نمایشگاه کسب و کار گیلان از ۲۱ تا ۲۳ دیماه با هدف تبیین و تسهیل در روند ارائه خدمات مختلف حوزه کسب و کار با حضور ۱۰۳ غرفه متشکل از نخبگان و مخترعین و خدمات دهندگان و مشاورین حرفه‌ای کارآفرینی و برخی از نهادهای خدمت رسان و همچنین واحدهای فناور در عرصه تولید و تجارت تشکیل شده است و در محل نمایشگاه بین المللی گیلان در معرض بازدید علاقمندان است .

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *