18:01 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رنگ آبی کرونایی در گیلان عقب‌ نشست

کیمیای شمال – افزایش شهرستان‌های زرد در نقشه کرونایی گیلان بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب عقب‌نشینی مناطق با رنگ آبی کرونا در این استان شد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا؛ بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرستان‌ها با رنگ‌بندی زرد در گیلان از چهار به هفت شهرستان افزایش یافت به این ترتیب شهرستان‌های املش، شفت، سیاهکل و رودبار از وضعیت آبی خارج شدند و به رنگ زرد درآمدند.

علاوه بر شهرستان های جدید در رنگ بندی زرد کرونایی، رودسر، فومن، ماسال پیش از این طبق ارزیابی هفته گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زرد بودند.

با گسترش شهرستان‌های با رنگ‌بندی زرد در گیلان، کرونای آبی در نقشه کرونایی استان از ۱۳ به ۱۰ شهرستان کاهش یافت به این ترتیب آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، صومعه‌سرا، تالش، لنگرود، لاهیجان و رضوانشهر آبی هستند.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

رنگ زرد از هفته گذشته در نقشه کرونایی استان گیلان پیش‌روی کرد پیش‌روی رنگ زرد و عقب‌نشینی رنگ آبی در نقشه کرونایی گیلان رنگ هشداری برای رعایت جدی پروتکل های بهداشتی است، موضوع مهمی که متخصصان بهداشتی با توجه به مشاهده زیرسویه جدید اُمیکرون در کشور بر رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی تاکید دارند. پیشروی رنگ زرد در نقشه کرونایی گیلان؛ توصیه‌ها را جدی بگیرید

بستری‌های کرونا در گیلان افزایشی است

بسترهای کرونا در گیلان آرام رو به افزایش است به طوری که جمعه گذشته ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بودند اما بر اساس آمار امروز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، هم اکنون ۴۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

دکتر فردین مهرابیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان ۱۱ نفر بدحال هستند.

وی با تاکید بر رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از موج دیگری از بیماری کووید ۱۹ ضروریست تا همه به توصیه های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت آماده واکسیناسیون

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به اهمیت تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کرونا اظهار کرد: ۲۰۰ مرکز خدمات جامعه سلامت و ۹۰۰ خانه بهداشت در سراسر استان آماده تزریق واکسن به گروه های هدف است.

وی خاطر نشان کرد: افراد بالای ۱۸ سال و گروه های دارای بیماری های زمینه ای که ۶ ماه از تزریق واکسن نوبت آخر آنها گذشته می توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *