15:06 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:
    ساخت بیمارستان جنرال گیلان از سال آینده

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:
ساخت بیمارستان جنرال گیلان از سال آینده

اختصاصی / کیمیای شمال – دکتر آشوبی تاکید کرد : کرونا هنوز تمام نشده و ۹۲ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند از این رو ضروریست تا در محیط های بسته حتما ماسک زده شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت عنوان کرد : از تلاشهای تمامی اصحاب رسانه تقدیر و تشکر میکنم که همیشه و بخصوص در زمان کرونا در کنار ما بودید.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و خبرنگاران در شرایط سخت کرونایی اظهار کرد: کادر درمان در سخت‌ترین شرایط جامعه در میدان خدمات رسانی به مردم حضور داشتند و استان گیلان ۳۰ شهید و جانباخته در راه خدمات رسانی به بیماران کرونا تقدیم کرده است. 

دکتر محمدتقی آشوبی گفت : استان گیلان تنها استانی در کشور است که بیمارستان جنرال ندارد و این مساله تبعاتی برای حوزه بهداشت و درمان استان به همراه دارد.

وی در ادامه یادآور شد: در زمان حاضر مجوز ساخت بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال گیلان در رشت فراهم شد که در سال آینده مراحل اجرایی انجام می شود .

دکتر آشوبی اظهار داشت : از سال ۱۴۰۲ فرایند ساخت بیمارستان جنرال را تحت عنوان «سردار جنگل» آغاز خواهیم کرد. ضمن اینکه در سفر رییس جمهور در سال آینده به استان درخواست افزایش ۲۰۰ تخت دیگر برای این بیمارستان را جزو برنامه داریم.

وی همچنین از بهره برداری از بیمارستان ۴۱۲ تختخوابه لاکان رشت تا سال آینده خبر داد و بیان کرد: برای تجهیز این بیمارستان نیازمند اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان افزود: برنامه استراتژیک ما در دانشگاه برای چهار سال آینده تهاجمی است و تدافعی نیست ضمن اینکه ما کار را با شعار توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت آغاز کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آزمون جذب نیرو در نظام سلامت استان اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، خاطرنشان کرد: به دنبال غنی سازی کادر بهداشت و درمان استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه ۴۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این سامانه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ پاسخگوی تماس گیرندگان در بخش دارو و درمان است.

تهیه و تنظیم : معصومه رفعتی خراط

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *