19:18 - May 10, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات اشکورات + فیلم

کیمیای شمال – مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان اعلام کرد: در پی گشتهای مکرر ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر مستقر در پاسگاه محیطبانی اشکورات‌و رصد کارشناسی نمایه‌های حضور  گونه ارزشمند پلنگ مشاهده شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ « حمزه عشوری » گفت: مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه با پراکنش قابل قبول و قلمروهای مختلف نشاندهنده جمعیت رو به افزایش این گوشتخوار یکه‌تاز جنگلهای شمال کشور است.
بر پایه این‌ گزارش وی افزود: پس از نصب دوربین در اطراف لاشه حیوان شکار شده به وسیله پلنگ، محیطبانان موفق به ضبط فیلم از حضور این حیوان شده‌اند.
عشوری با قدردانی از ماموران زحمتکش یگان حفاظت مستقر در پاسگاه اشکورات، گفت: در طول سه روز این دومین فیلم ضبط شده از پلنگ در اکوسیستم غنی منطقه حفاظت شده اشکورات بود.
« عشوری» تاکید کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر از همه آحاد جامعه این شهرستان تقاضای کمک و مساعدت برای حفظ حیات وحش منطقه را دارد و‌ اعلام‌کرده که در صورت رویت هرگونه تخلف در زمینه محیط زیست، مراتب به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و  پاسگاه محیطبانی مستقر در اشکورات‌ و جواهردشت اطلاع دهند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان‌گیلان در پایان تاکید کرد: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و تنوع زیستی ارزشمند بدون حضور و همکاری مردم مقدور نخواهد بود.
برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید .
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *