18:48 - April 30, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • پیشرفت فیزیکی پروژه بهسازی دفنگاه زباله در سراوان رشت به ۵۰ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی پروژه بهسازی دفنگاه زباله در سراوان رشت به ۵۰ درصد رسید

کیمیای شمال – استاندار گیلان گفت: پروژه بهسازی محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید تا پایان آبانماه به پایان برسد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا؛ اسدالله عباسی روز پنجشنبه در آیین کلنگ‌زنی تکمیل بخشی از طرح بزرگ فاضلاب رشت اظهار کرد: شهرداری و پیمانکار مربوطه مجری این پروژه هستند و دولت هم پشتیبانی و نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه حوضچه‌های مربوط به تصفیه شیرابه در سراوان رشت نیز در حال آماده‌سازی است و تمام تاکید بر تسریع در پروژه است، اضافه کرد: تفکیک زباله از مبدا نیز مورد تاکید بوده که این مهم همزمان در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهرورد عنوان کرد: فاضلاب زندان لاکان از جمله منشا آلودگی این رودخانه ها بوده که با اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهوری در مدت ۶ ماه تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود هم مربوط به شهرصنعتی رشت است که این آلودگی‌ها به سمت تالاب انزلی می‌رود، اضافه کرد: بیمارستان‌ها نیز از دیگر علل آلودگی محسوب می شود که از اعتبارات سفر برای این بخش هم اختصاص داده شده تا مشکل فاضلاب آنها نیز مرتفع شود.

استاندار گیلان اظهار کرد: مساله محیط زیست، پسماند و فاضلاب مردم را ناراحت می‌کند از این‌رو باید تمام سعی‌مان را برای رفع دغدغه‌های محیط زیستی استان به کار گیریم ضمن اینکه خواسته مردم توجه به این مسائل است.

وی با یادآوری سفر رئیس جمهور در بهمن ۱۴۰۰ به گیلان و بازدید از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود گفت: زمانی که رئیس‌جمهور از این ۲ رودخانه بازدید می‌کرد به عنوان یک گیلانی از این وضعیت شرمنده شدم که چرا مردم ما را به این شکل در عذاب قرار دادند؟ از این رو رفع آلودگی این رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و در مصوبات سفر هم از پروژه های در اولویت قرار گرفت.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه برای شکوفایی و توسعه استعدادهای گیلان همه باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم، اضافه کرد: با همدلی، انسجام، هماهنگی و با مدیریت دقیق و جهاد علمی باید بتوانیم کارها را پیش برده و موانع را برداریم.

عباسی با اشاره به همراهی، هماهنگی و همصدایی در گیلان برای رفع مشکلات اعم از معضلات محیط زیستی اظهار کرد: از نمایندگان مردم رشت که پای کار بوده و پی‌گیرهای لازم را در رفع این مشکلات داشتند، قدردانی می کنم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نگاه دولت جهاد آبرسانی و رفع مشکلات این بخش است، اضافه کرد: بنابراین باید مشکلات این بخش را اساسی مرتفع کنیم، نظام ما برگرفته از اراده مردم است ما نیز برای خدمتگزاری به مردم آمده‌ایم بنابراین همه باید دست به دست هم داده و با خدمت صادقانه مشکلات را برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اشتغال و مسکن را جزو مولفه‌های مهم و برنامه‌های راهبردی دولت عنوان کرد و افزود: تعهد اشتغال ما در استان در سال گذشته ۳۰ هزار نفر بود که ۳۶ هزار اشتغال ایجاد شد

وی با بیان اینکه در حوزه مربوط به ساخت مسکن به دلیل کمبود زمین رتبه ۱۸ کشوری را داریم که باید جزو ۱۰ استان نخست شویم، اظهار کرد: البته در این زمینه تمام تلاش را برای ساخت مسکن برای مردم در قالب “نهضت ملی مسکن”به کار گرفته ایم.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به پروژه راه آهن رشت آستارا خاطر نشان کرد: این پروژه در معیشت، درآمد و اقتصاد مردم تحول ایجاد خواهد کرد و گیلان دروازه تجارت جهانی به اوراسیا، قفقاز و آسیای میانه خو اهد شد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و سروسامان دادن به آنها اظهار کرد : اگر دشمن سال گذشته جنگ ترکیبی را تحمیل نمی‌کرد، یقین بدانید که از اقتصاد مردمی و مردمی کردن اقتصاد نتیجه می‌گرفتیم.

نماینده عالی دولت خاطر نشان کرد: دشمن متوجه شد که او را در بخش اقتصاد شکست دادیم از این‌رو مساله اغتشاشات را راه انداختند، البته ما همه اینها را کنار زدیم و کارهای خوبی از نظر زیرساخت به ویژه در گیلان انجام شده‌است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *